جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و تحولات صورت گرفته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، محمدمهدی طهرانچی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سه محور برای ما نقشه راه تعیین کرده‌اند که یکی مبحث ارتقاء علمی، دیگری گسترش فضای انقلابی و دست آخر حفظ کیان دانشگاه آزاد است.

وی گفت: وقتی که به دانشگاه آمدیم این دانشگاه به صورت پنهان دچار یک زیان اقتصادی شدید بود که هر سال به آن افزوده می شد، بی انضباطی‌های زیادی حاکم بود در مسائل علمی زحمت‌هایی کشیده می‌شد اما در کنار آن روزنه‌هایی باز بود که باید اصلاح می‌گردید.

طهرانچی ادامه داد: بدنه دانشگاه سرمایه بزرگی بود که خیلی سریع به مجموعه تحولات پاسخ مثبت داد که تبریک حضرت آقا نسبت به کرسی های آزاد اندیشی بی‌سابقه بود؛ چرا که بیش از صد بار از معظم له شنیده بودم که کرسی‌ها را جدی بگیرید.

وی گفت: موفقیت دانشگاه آزاد در این خصوص به قدری بود که وقتی به معظم‌له گزارشی داده شد از مدیریت و دانشجویان که در کرسی‌های آزاداندیشی در این‌روزهای سخت کرونایی شرکت کرده بودند، قدردانی کردند که برای ما به مثابه سرمه چشم‌مان بود.

طهرانچی یادآور شد: مجموع حرکت‌های دانشگاه از نزدیک توسط رهبری رصد می‌شود و برآیند کلی خیر و مبارک بوده است.

وی به مشکلات دانشگاه اشاره کرد و گفت: فشار اقتصادی روی همه جامعه وارد شده که روی هیئت علمی ما نیز وجود داشت و به همین خاطر همسان‌سازی در حقوق و مزایای هیات علمی را انجام دادیم و ارتقا در حقوق کارمندان داشتیم.

طهرانچی گفت: آن طرف قضیه بدون شهریه، کار سخت می‌شود و البته نمی‌توان به مردم فشار آورد؛ به طوری که در کرونا بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به دانشگاه وارد شد.

وی افزود: وقتی دانشجو در دانشگاه حضور نداشته باشد زیان مستقیم برای دانشگاه دارد اما در همین شرایط سخت هماهنگی و پیوستگی لازم را داشتیم تا حرکت تحولی ما کند نشود و مبنای حرکت تحولی نیز نگاه به مردم و برای مردم بودن است که چگونه دانشگاه در خدمت جوانان باشد تا منافع اقتصادی و اجتماعی آن به مردم بازگردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این که در استان کهگیلویه و بویراحمد، منابع بسیار خوب وجود دارد گفت: برخی دانشگاه‌های استان زیان‌ده هستند؛ به طوری که در ۱۲ ماه تنها سه ماه توان تامین حقوق دارند که ما از واحدهای دیگر کشور به استان شما کمک کردیم تا در حقوق‌ها عقب نمانیم هر چند دانشگاه‌های گچساران و کهگیلویه زیان‌ده هستند.

وی گفت: با وسواس ۵۰۰ واحد خود را در کشور اداره می‌کنیم و به سختی پول هزینه‌ها و حقوق فراهم می‌شود تا کسری‌ها را جبران کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دانشگاه آزاد مولود نظام جمهوری اسلامی است؛ لذا توقعات در حد و تراز نظام اسلامی از این دانشگاه می‌رود.

وی گفت: این دانشگاه برکات فراوانی تاکنون داشته در همین استان فارغ‌التحصیلان زیادی از این دانشگاه خارج شدند و امروز خیلی از مدیران ما از فارغ التحصیلان همین دانشگاه آزاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشگاه همانگونه که توقع می‌رود باید با همان وزانت و ماهیت باقی بماند و اثرگذاری خود را در زندگی مردم و در فرهنگ داشته باشد زیرا دانشگاه در حوزه فرهنگ مسئولیت سنگینی دارد تا در قبال چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با برنامه باشد.

وی افزود: آسیب های اجتماعی فراوانی در سطح کشور و استان از جمله اعتیاد، طلاق و خودکشی داریم که جامعه را تهدید می کند و دانشگاه باید برای این آسیب‌ها برنامه داشته باشد؛ چرا که دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بوده و در همین انتخابات دیدیم که با تبلیغات فراوان سعی در جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رای داشتند.

وی در ادامه گفت: در حوزه سیاسی ابرقدرت آمریکا زیر سوال رفته در حالی که قدرت های بزرگ مثل روسیه و چین نتوانستند در مقابل آمریکا قد علم کنند اما ایران اسلامی این کار را با افتخار انجام داده که نقش دانشگاه‌ها برای تقویت نظام در برابر استکبار جهانی محوری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه گفت: انقلاب ما انقلاب دانشمندان و فرهیختگان بوده و از بدنه حوزه و دانشگاه بزرگان زیادی تربیت شدند تا نهضت را به پیروزی رسانند و اکنون جمهوری اسلامی در جهان با عظمت و عزت و سربلندی حاکمیت داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد منابع فراوانی دارد و در گذشته و در طاغوت به این استان ظلم بسیار زیادی شده است گفت: در سال ۵۷ شهر یاسوج تنها یک روستا بود و به برکت نظام و انقلاب به چنین جایگاهی رسیده است انتظار از دانشگاه این بوده که برای توسعه استان گام‌های بلندتری بردارد.

حجت الاسلام و  المسلمین حسینی در ادامه با گلایه از وضعیت سایت دانشگاه آزاد در محل سرآب‌تاوه گفت: مسئولان باید برای این پردیس تصمیم جدی بگیرند؛ چرا که در محل عبور و مرور مردم بوده و سرمایه عظیمی است و راکد مانده و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود و با تغییر کاربری آن را به منبعی برای درآمد پایدار تبدیل کنید.

وی از طهرانچی قدردانی کرد که در این وضعیت سخت اجازه نداده دانشگاه تعطیل و رشته‌ها برچیده شوند که یکی از اقدامات خوب مدیریت دانشگاه آزاد در این دوره بوده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha