جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گبرلو

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: آثاری که در آنها شهدا محور هستند باید بهترین کیفیت را داشته باشند تا تاثیرگذاری آنها نیز درخور توجه باشد.

محمود گبرلو؛ منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه تولیدات نمایشی با محوریت شهدا یکی از واجبات برنامه‌سازی است، اظهار کرد: به باور من مهمترین دلیلی که برای پایین بودن برخی تولیدات ارزشی می‌توان برشمرد این است که این آثار تنها آثاری هستند که برای رفع تکلیف مدیران تولید شده‌اند، برای همین هم عموماً تماشاگران علاقه‌ای برای دنبال کردن آنها ندارند.

وی افزود:  به باور من اگر کارهایی که در آن  به موضوعات نظیر شهدای هسته‌ای توجه می‌شود، شکلی فاخر و کارشناسانه داشته باشد، این کارها نه تنها قادر خواهند بود در جذب تماشاگر موفق باشند، بلکه می‌توانند درآمدزایی اقتصادی هم داشته باشند، ولیکن این امر مستلزم این است که برنامه‌ریزی دقیقی پیرامون این کارها رخ دهد.

این کارشناس سینما تصریح کرد: مدیریت مقطعی که برای مدیران سینمایی و تلویزیونی وجود دارد، سبب شده آن در مدیریت خود تنها سراغ کارهایی روند که از آنها رفع تکلیف صورت گیرد، ولی اگر مدیر بداند که قرار است در یک بازه زمانی مناسب مشغول به کار باشد، حتماً پیرامون آثار جدی و خوش ساخت بیشتر دقت نظر خواهد داشت، البته این به آن معنا نیست هر مدیری مدتها در پست خود باقی بماند، اما مدیری که توانسته لیاقت خود را نشان دهد، چرا باید با تغییر دولت‌ها یا سیاست‌ها عوض شود.

گبرلود تاکید کرد: سریال‌هایی نظیر «صبح آخرین روز» که محور آنها شهدایی چون شهید شهریاری هستند، جزو اولویت‌های تولید در رسانه ملی هستند، اما باید دقت داشت کارهایی که در این رابطه تولید می‌شود، حتماً در شان و اندازه‌ای که نام شهدا آنها را مزین کرده، باشند. برای همین باید روی فیلمنامه، کارگردان و بازیگران آن دقت ویژه صورت گیرد تا آنچه تولید می‌شود، بهترین کیفیت را داشته باشد.

وی در انتهای تصریح کرد: جوانان کشورمان نسبت به داشته های خود چندان اطلاعات خوبی ندارند، برای همین این فیلم و سریال است که می تواند آنها را با بزرگانی نظیر شهید شهریاری آشنا کند، اما  اگر کار تولیدی بی کیفیت باشد نتیجه به دست امد به شدت مضر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha