جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان با نماینده ولی فقیه

حوزه/ آنچه از استاد انتظار می رود فقط تغذیه‌ی علمی دانشجو نیست، بلکه تقویت روحیّه‌ی معنوی او و شخصیّت معنوی او هم از استاد متوقّع است؛ شما می توانید در این زمینه اثر بگذارید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

   

* جوان مؤمن انقلابی

    

ما امروز نیازمندیم که جوانان ما خوش‌روحیّه، امیدوار، شجاع، دارای اعتمادبه‌نفس، دارای ایمان، دارای روحیّه‌ی آینده‌نگر، دارای روحیّه‌ی خدمت [باشند]؛ احتیاج داریم دانشجوی ما این‌جور بار بیاید.

خب، این را شما می توانید در محیط علمی، در کلاس درس تأمین کنید. عکس آن هم ممکن است: میشود با تعبیراتی، با متلک گفتن به بنیانها و اصول پذیرفته‌شده‌ی کشور، دانشجو را نسبت به آینده‌ی کشور بی‌اعتماد کرد، بی‌اعتقاد کرد، لااُبالی کرد؛ این هم میشود.

آنچه از استاد انتظار می رود فقط تغذیه‌ی علمی دانشجو نیست، بلکه تقویت روحیّه‌ی معنوی او و شخصیّت معنوی او هم از استاد متوقّع است؛ شما می توانید در این زمینه اثر بگذارید.

سعی کنید دانشجو را پایبند به تعلّقات معنوی، تعلّقات خانوادگی، تعلّقات میهنی بار بیاورید؛ دانشجو را معتقد و مؤمن به فرهنگ اسلامی بار بیاورید.

بعضی به‌عکس عمل کردند در طول سالهای متمادی قبل از انقلاب؛ بعد از انقلاب هم البتّه تا امروز رگه‌هایی مشاهده شده در دانشگاه‌ها؛ خب، ما هم اطّلاع داریم، شما هم اطّلاع دارید، کسانی را و جریانی را می‌شناسیم، می‌شناختید - حالا اسم کسان و اشخاص مورد نظر نیست - جریانی وجود دارد که مرعوب و مغلوب تسلّط فرهنگ غربی است؛ هرچیزِ غربی برای او مایه‌ی تمجید [است‌] و هر چیزِ میهنی و ملّی و خودی مورد تحقیر و اهانت قرار میگیرد؛ داریم کسانی از این قبیل؛ این درست عکسِ آن‌چیزی است که باید باشد.

استاد در محیط دانشگاه، در محیط درس، میتواند دانشجوی خودش را، هم از لحاظ دینی مؤمن بار بیاورد، هم از لحاظ میهنی، انسان علاقه‌مند به آینده‌ی کشورش و آینده‌ی میهنش و سرنوشت ملّتش بار بیاورد؛ می‌تواند او را امیدوار، باروحیّه، خوش‌بین، معتقد به مبانی نظام کشور بار بیاورد؛ میتواند هم عکس عمل بکند.

توقّعی که از استاد است این است: نباید سخن استاد موجب دل‌زدگی و یأس دانشجوی جوان بشود؛ مَنِش استاد هم همین‌جور است.

    

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha