شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در قزوین، آغاز حرکت های جدید و رفع موانع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین ستاد نماز جمعه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) برگزارشد، اظهار داشت: خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم که سال‌ها در کسوت خادم نماز جمعه به این فریضه مهم دینی خدمت کرده‌اید و همه تلاش خود را به کار گرفتید تا فعالیت‌های نماز جمعه‌ای لحظه‌ای تعطیل نشود و باید به پاس نعمت خادم بودن در این عرصه، خداوند را شاکر باشیم.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره همه عزیزانی که در این عرصه سال‌ها زحمت کشیدند و امروز در بین ما نیستند را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزان علو درجات را از خدای متعال خواستاریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین سال‌ها به عنوان اولین امام جمعه قزوین چه در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و چه پس از انقلاب به عنوان امام جمعه تلاش‌های بسیاری داشتند و همواره هدایتگر مردم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان خاطراتی از زمان انتصاب آیت‌الله باریک‌بین به عنوان امام جمعه قزوین بیان کرد: مرحوم اشراقی داماد امام خمینی(ره) حکم انتصاب حضرت آیت‌الله باریک‌بین را در مسجد آقا سید علی به ایشان دادند و سپس برای مردم سخنرانی کردند.

وی ادامه داد: خداوند فرموده تصمیم گرفته‌ایم زمین را با شایسته‌ترین آدم‌ها اداره کنیم و وعده داده نور خدا عالم را فرا می‌گیرد. در انتخابات دیدیم همه دشمنان عالم پای کار آمدند تا مردم را نا امید کنند اما با این هجمه‌های بی‌سابقه انتخابات با شکوهی رقم خورد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه وحدت، مواسات و همه ارزش‌های متعالی در نماز جمعه مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: هر چه نماز جمعه قوی‌تر و محکم‌تری در شهر داشته باشیم، شاهد ارتقای وحدت، مواسات، همدلی و همه ارزش‌های متعالی خواهیم بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هر چه حال و هوای نماز جمعه در شهر خوب باشد، ظلم، بی‌عدالتی و همه رذایل اخلاقی کمرنگ‌تر می‌شود و حال و هوای نماز جمعه را می‌توان از حال و هوای مردم درک کرد.

 وی با تبریک چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه در قزوین تأکید کرد: چهلمین سالگرد برپایی اولین نماز جمعه، آغاز حرکت‌های جدید در نماز جمعه و اصلاح اموری است که مانع از مشارکت بیشتر مردم در این فریضه الهی می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha