جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی فقیه در امور حج  در دیدار باسفیر تونس

حوزه/ سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای «سمیر المنصر» سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌گو کرد.
در این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی، آشنایی و زمینه‌سازی برای روابط بهتردو کشور در بخش حج و زیارت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در این بخش به تونس منتقل کند.


وی یادآور شد: کشور ایران اسلامی با تونس در ادوار گذشته همکاری‌های بسیار خوب و درخشانی داشته است. امیدواریم هر روز بر توسعه این دیدارها افزوده شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حج فرصت ارزشمندی در تاریخ بشر و جوامع اسلامی است که بهترین فرصت برای ارتباط با خدا و خلق خدا به شمار می‌آید؛ اما متاسفانه برای دومین سال این برنامه عبادی تعطیل شده و برای کشورهای اسلامی انجام آن امکان پذیر نیست. ای‌کاش زمینه‌ای انجام حج برای مسلمانان کشورهای مختلف حتی در حد اندک با رعایت پروتکل ها فراهم می‌شد تا عطر حج در سراسر گیتی منتشر شود.
وی یادآور شد: امیدواریم با افزایش تولید و تزریق واکسن کرونا، این ویروس منحوس از همه کشورها دور شود و مسلمانان بتوانند در حج آینده این فریضه را به خوبی انجام دهند.  


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شیوه حج گزاری در کشورمان افزود: ارائه خدمات به زائران ایرانی در بخش‌های حمل و نقل، اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت متمرکز انجام می‌شود.


 در این دیدار سفیر تونس نیز با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در ۲۸ خردادماه در ایران اسلامی، همبستگی ملت ایران در مسایل مختلف را ستودنی توصیف کرد و گفت: ایران از سابقه تاریخی و فرهنگی هزاران ساله برخوردار است و علما، اندیشمندان، شعرا و شخصیت‌های بزرگی در این سرزمین پرورش یافته‌اند.


وی با استقبال از موضوع‌های مطرح شده توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای توسعه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد: روابط و مبادلات فرهنگی برای نزدیک‌شدن مردم و همبستگی اسلامی اهمیت فراوانی دارد.
«سمیر المنصر» با بیان نحوه حج گزاری در تونس افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری حج از تجربیات مهم و ارزشمندی برخوردار است و دو کشور می‌توانند در این بخش با یکدیگر همکاری کنند.


وی تصریح کرد: حج یک واجب الهی است، اما متاسفانه ویروس کرونا به صورت فراگیر سراسر جهان را تهدید می‌کند، کسی دوست ندارد از حج محروم شود، امیدواریم خداوند این بیماری را از زمین محو کند، تا زمینه حج گزاری برای همه فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha