پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کاشان گفت: پاسداشت فضایل و ارزش‌های انسانی، تحکیم بنیاد خانواده، تحقق نقش حقیقی زن در جامعه، کاهش آمار طلاق، پیشگیری از امراض جسمانی و روانی، کاهش جرائم اجتماعی، اخلاقی، افزایش امنیت اجتماعی و... از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار حجاب در جامعه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه کاشان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود در مصلای بقیةالله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد، به موضوع حجاب در اسلام اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از احکام الهی از ضروریت های دین اسلام است.

وی، با بیان اینکه بیان حجاب در اسلام با نوع بیان نماز، روزه، حج و ذکات فرق دارد گفت: حجاب در قرآن مبتنی بر بیان فلسفه، حکمت و منفعت افراد در عفت و پاکدامنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه بر اساس قرآن زنان مسلمان وظیفه ندارند ادوات و زیورآلات خود را در معرض دید نامحرم قرار دهند، گفت: قرآن می‌گوید زنان حق ندارند با نشان دادن زیورآلات خود به نامحرم، موجب ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی شوند.

وی افزود: برای پیشگیری بی‌حجابی در جامعه زنانی که توان ازدواج ندارند به خاطر شکل‌گیری فرهنگ حیا و عفت در جامعه خودشان را در برابر نامحرم حفظ کنند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه اسلام برای بیان عفاف و حجاب از روش‌های تبیین اصول و پایه‌های معرفتی، فرهنگ‌سازی و فعالیت گفتمانی و تشریع و قانون‌گذاری استفاده کرده است، گفت: عفاف و حجاب گفتمان عادی و ساده نیست، چراکه از تحلیل روش‌های قرآن در نهادینه‌سازی حجاب می‌توان به راهبردهای مهمی در الگوهای رفتاری و اجتماعی حاکمیت‌های دینی دست‌یافت.

وی، حجاب را عامل آرامش روحی و روانی آحاد جامعه دانست و گفت: پاسداشت فضایل و ارزش‌های انسانی، تحکیم بنیاد خانواده، تحقق نقش حقیقی زن در جامعه، کاهش آمار طلاق، پیشگیری از امراض جسمانی و روانی، کاهش جرائم اجتماعی، اخلاقی، افزایش امنیت اجتماعی و... از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار حجاب در جامعه می‌باشد.

آیت‌الله سلیمانی، در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه کاشان، با بیان اینکه امام راحل اسلام و قرآن را به‌عنوان یک پدیده نوظهور به جهان معرفی کرد، گفت: امام نه‌تنها به مسجد و کلیساها عزت و اعتبار بخشید، بلکه تمام دولت‌های جهان را متأثر از دین کرد.

وی، با بیان اینکه امام نقش مستقیم تحقق انقلاب اسلامی را به مردم واگذار کرد، گفت: مردم بدون اتکا به سلاح و زور، بلکه با میل، رغبت، عشق و ایمان برای تحقق انقلاب اسلامی وارد صحنه شدند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در پایان افزود: امام علاوه بر اینکه نقش مستقیم پیروزی انقلاب را به مردم واگذار کرد، تداوم و حفظ انقلاب را نیز به مردم داد.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha