پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه مهارت افزایی

حوزه/ دومین جلسه کارگاه مهارت افزایی اساتید حوزه علمیه ریحانة النبی(س) ورودی سیکل، با موضوع "سواد رسانه و نوجوان" با حضور استاد خدادای مبلغ بین الملل و مدرس کارگاه های رسانه امروز و با حضور اساتید در مرکز مدیریت خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دومین جلسه کارگاه مهارت افزایی اساتید حوزه علمیه ریحانة النبی(س) ورودی سیکل، با موضوع "سواد رسانه و نوجوان" با حضـور حجت الاسلام خدادادی مبلغ بین الملل و مدرس کارگاه های رسانه امروز و با حضور اساتید در مرکز مدیریت خواهران استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام خدادادی بعد از تعریف رسانه به مقایسه ای از رسانه های قدیم وجدید پرداخت و به این موضوع اشاره داشت که رسانه های اجتماعی زندگی ما را وارد یک سبک زندگی  جدیدی نموده است و  تاکید کرد داشتن سواد رسانه برای افرادی که با نوجوان سر وکار دارند بسیار مهم و ضروری می باشد. 

وی در ادامه افزود: رسانه های اجتماعی، در پی ذائقه سازی برای مخاطب بوده و مخاطرات زیادی را برای نوجوان دارد که  یکی از آن مخاطرات فرد گرایی است.

حجت الاسلام خدادادی در ادامه افزود: بیشتر کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و در معاشرت با رسانه ها صرف می کنند و از همین روی سواد رسانه ای دارای اهمیت بسیار زیادی در این زمینه است، کودکان و نوجوانان آسیب پذیر تر از سایر گروه هایی هستند که مخاطب رسانه ها هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از رسانه هایی که اهداف خوبی ندارند نیز در میان رسانه هایی که کودکان دنبال می کنند وجود دارند و یک نوجوان باید از سواد رسانه ای برای نوجوانان برای جلوگیری از آسیب دیدن استفاده کند، به طور کلی می توان گفت که سواد رسانه ای برای نوجوانان مانند واکسن عمل می کند و از بروز حوادث ناخوشایند در اینترنت جلوگیری می کند.

این مبلغ بین الملل در پایان خاطر نشان ساخت: گاهی اخباری داغ از سوژه هایی که دست به دست می شوند و عاقبت دردناک کودکان و نوجوانان در شبکه های مجازی هستند منتشر می شود و بسیاری از والدین را نگران می کند که آیا واقعا استفاده از رسانه می تواند نکته ای مفید برای فرزند ما داشته باشد؟ در جواب باید گفت بله. در صورتی که کودک شما سواد رسانه ای لازم برای برخورد با حوادث، اتفاقات و یا پست ها را داشته باشد، این فضا بسیار مناسب برای کودکان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha