جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: جامعه اسلامی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه به شدت نیازمند فرهنگ سازی در بحث حجاب و پوشش است.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: تبیین مقوله حجاب و عفاف از دایره بسیار وسیعی برخوردار است که طبعاً بیان تمام زوایای این موضوع در این گفتگو هرگز نخواهد گنجید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران، با بیان اینکه عفت به معنای حفظ حرمت‌ها و خطوط قرمز است، گفت: فلسفه حجاب و عفاف بسیار عمیق، تأثیرگذار و کاربردی است، حجاب به معنای ایجاد دیوار بین بدی‌ها و خوبی‌هاست.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی از افراد در جامعه وقتی کلمه حجاب و عفاف را می‌شنوند سریع به یاد چادر و بانوان می‌افتند، درحالی‌که عفاف و حجاب یک مقوله بسیار وسیع و جهان‌شمول است که هم مردان و هم بانوان را شامل می‌شود، زیرا اولین قدم در عفت و حجاب، نیت و قصد آن است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که برای از بین بردن حجاب و عفاف در جهان اسلام صورت می‌گیرد، عنوان کرد: متأسفانه معدودی از افراد در جامعه ظاهر شدن با پوشش نامناسب دینی و ضداجتماعی را به‌نوعی کلاس کاری می‌دانند که واقعیت قضیه چیز دیگری است تا جایی که شهید علامه مطهری درباره حجاب می‌فرماید که اگر بی‌حجابی تمدن و فخر است، پس حیوانات از ما متمدن‌تر هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با اشاره به اینکه جامعه ما برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه به‌شدت نیازمند فرهنگ‌سازی در بحث حجاب و پوشش است، گفت: باید اذعان کرد که مسئولان و متولیان فرهنگی اصل ماجرا را رها کرده‌اند و در مسیر دیگری در حرکت هستند. از مسئولان فرهنگی این سؤال را می‌پرسیم که در بحث تقابل و هجمه‌های دین ستیزانه دشمنان علیه اسلام به‌ویژه حجاب و پوشش بانوی مسلمان چه کار عملی تاکنون انجام داده‌اند؟!.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: متولیان و مدیران فرهنگی در قبال مصونیت جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان برای استحاله فرهنگی و عقیدتی جامعه اسلامی هم در پیشگاه خداوند متعال و هم مردم، مسئول و هم باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha