شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ مبلغ مدرسه علمیه اهل بیت(ع) ملک شهر با بیان اینکه تنظیم روابط خارجی صرفا بر اساس فتوای فقها نیست و عفاف در آن بسیار نقش دارد گفت: لازم است جایگاه عفاف در تنظیم روابط مجازی نیز مشخص شود.

فرزانه شفیعی، مبلغ مدرسه علمیه اهل بیت(ع) ملک شهر، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون راهکارهای نهادینه سازی عفاف و حجاب در فضای مجازی گفت: فضای مجازی در بسیاری از موارد ارزش های حجاب و عفاف را از بین برده و باعث کم رنگ شدن رعایت حیا و عفاف عمومی در جامعه شده است.

طلبه مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام ملک شهر با بیان اینکه حجاب یکی از شاخه های سبک زندگی اسلامی است که در فضای مجازی به آن هجمه وارد می شود افزود: امروزه با گسترش تکنولوژی و در ادامه آن ارتباطات غیرحضوری سبب گسترش تعامل افراد در بسترهای مجازی شده به همین علت تشکیل جوامع مجازی و نیز بحث عفاف و حجاب درآن ضرورت یافته است.

وی ادامه داد: روزانه هزاران محتوای تصویری، صوتی و نوشتاری در خصوص عفاف و حجاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود که هدف اصلی آن کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و رفتارهای سنتی و ریشه دار مسلمانان در موضوع حجاب و عفاف است.

شفیعی اظهار کرد: بی حجابی یا بدحجابی در جامعه اسلامی ایران موضعی است که در سال های اخیر با تمرکز دشمنان در جنگ نرم و تبلیغات گسترده در فضای مجازی ابعاد بزرگ تری به خود گرفته است.

وی مهم ترین نقش های نظارتی دولت را  شامل نظارت بر ورودی های فرهنگی وهنری، نظارت بر بومی سازی تولید محصولات فرهنگی و هنری، تقویت پایگاه های مرتبط با عفاف و حجاب، تشکیل حکومت جهانی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی بسیج شبکه ای با استفاده از پتانسیل اینترنت، استفاده از روش های تخریبی و روانشناسانه برای تهاجم به تفکرات اسلامی، استفاده ازپلیس سایبری، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بیان کرد.

وی اظهار کرد: در رابطه با دنیای مجازی مشکلی که وجود دارد این است که برای زندگی مجازی و تنظیم رابطه ها برنامه جامع و مانعی تنظیم نشده است که این ضرورت با توجه به سخنان مقام معظم رهبری یکی از کارهای ویژه شورای عالی مجازی است. در دنیای واقعی هم با ورود فضای مجازی بسیاری از حدودها شکسته می شوند لذا همان گونه که تنظیم روابط خارجی صرفا براساس فتوای فقها نیست و عفاف درآن بسیار نقش دارد لازم است جایگاه عفاف در تنظیم روابط مجازی نیز مشخص شود از سویی دیگر جایگاه عفاف و حجاب در جامعه مجازی و تاثیر آن در عمل در این جامعه برای کاربران ارزشی نیز به خوبی مشخص نشده است.

شفیعی گفت: باید به این نکته توجه کرد که فضای مجازی ولو اینکه فضای مجازی است با واقعیت گره خورده است؛ چرا که اگر عفاف و حجاب در این جامعه ترویج و تعریف نشود در روابط خارجی نیز تاثیر می گذارد و این از بزرگترین خطرهایی است که کاربران را تهدید می کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha