جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ طرح ولایت امسال با ۲۵۰طلبه از بین هزار نفر متقاضی که گزینش شده بودند در اردوگاه مفتاح مشهد مقدس برگزار شد و به دلیل مسائل کرونایی این دوره در نیمه راه به صورت مجازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در دیدار آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از طرح‌های ولایت، اندیشه اسلامی و شهید مطهری پرداخت و گفت: توسعه امور معرفتی  و تقویت زیرساختی و باورهای دینی جزء ماموریت های معاونت تهذیب است و طرح هایی در این راستا در حال اجراست.

وی افزود: در سال جاری طرح مطالعه آثار شهید مطهری  مثل سنوات گذشته به صورت مجازی البته در حال برگزاری است و همچنین طرح ولایت نیز که به همت مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) طراحی شده است اجرا می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: امسال یک دوره نیز برای معاونین تهذیب استانی در نظر گرفته شده است که اجرا می شود و امیدواریم که آثار و نتایج خوب و قابل قبولی داشته باشد.

وی طرح نظام جامع اندیشه اسلامی را مهم و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: طرح نظام جامع اندیشه اسلامی امسال برای بار دوم در مشهد مقدس برگزار شد و با اینکه حدود۷۰۰ متقاضی داشته است اما تنها توانستیم که ۱۵۰ نفر از طلاب را با مصاحبه گزینش کنیم.

وی هدف از برپایی این دوره را آشنایی طلاب با طرح کلی و نظام‌مند از معارف اسلامی دانست و خاطر نشان ساخت: آشنایی با تاریخ و تحولات فکری جهان اسلام و مسائل نو پدیده جامعه اسلامی و تعمیق و تحکیم دینداری و ارزش های معنوی از مهمترین اهداف این دوره ارزشمند آموزشی  بوده است.

وی اظهار داشت: کسب توانایی فکری و علمی با مواجه شبهات و اندیشه باطل انحرافی، تاثیرگذاری فکری و گفتمان سازی فرهنگی نیز از جمله از ثمرات و نتایج این دوره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری ادامه داد: یکی از ویژگی های این دوره  جهت‌بخشی به برنامه درسی و مطالعات  طلاب در راستای نقش آفرینی تمدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری افزود: طرح ولایت امسال نیز با ۲۵۰طلبه از بین هزار نفر متقاضی که گزینش شده بودند در اردوگاه مفتاح مشهد مقدس  ادامه دارد.

وی گفت: یکی از نیازهای امروز طلاب این است که در کنار تحصیل علوم دینی یک نمای کلان و شناخت از بالا به مسائل و باورهای دینی داشته باشند که ما در این دوره ها به دنبال این نگاه هستیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: در این دوره با بهره مندی از اساتید موسسه آموزشی  وپژوهشی امام خمینی(ره) مبانی اندیشه اسلامی، در شش عنوان کتاب، معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق، فلسفه سیاست به طلاب آموزش داده می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: «ارائه صحیح  تفکر دینی و دست یابی به معرفت دینی»، «آشنا سازی تعمیق و تحکیم مبنای اندیشه اسلامی»، «نقد اندیشه های باطل انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی»، «تربیت نیروهای هم‌طراز انقلاب اسلامی»، «تاثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی»، «گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت فقیه بر اساس مبانی اندیشه اسلامی» از اهداف این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha