شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ازدواج

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: با راهکارهای قرآنی و الگوگیری از سبک زندگی ساده زیستانه امامان معصوم زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم.

انسیه یوسفیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: باید زندگانی این دو معصوم و زندگی سالم و پربار آنها را برای نسل جوان تبیین کنیم و زمینه ازدواج آسان را برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی فراهم کنیم.
وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره نور گفت: خداوند در این آیه می فرمایند: " مردان و زنان بی همسر را همسر دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را، اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند آنان را از فضل خود بی نیاز می سازد، خداوند واسع و آگاه است."
این استاد حوزوی، افزود: این آیه را در خطبه های عقد زیاد شنیدیم که امر به انکاح است یعنی دیگران را در ازدواج آسان، کمک کنیم و زمینه های آن را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: امروز زندگی تجملی باعث شده است تا جوانان به این مساله فکر کنند که خرج زندگی و وسایل آن را از کجا بیاوریم در حالی که خداوند در قرآن وعده داده است که اگر فقیر هستند خداوند آنها را بی نیاز می کند.
وی به شبهات مطرح شده در خصوص رزق و روزی ازدواج گفت: برخی شبه مطرح است که خیلی ها ازدواج کردند ولی به آنها روزی نرسیده است این افراد فکر می کنند که از آسمان و از سوی خداوند پول هدیه می آیددر حالی که این وعده الهی در برابر عمل و تلاش است.
استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: کسی که ازدواج کند راه عمل و وسعت رزق باز می شود و به دنبال دست رنج انسان، گشایش می آید و این امر بدون تلاش محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه برخی از افراد با ترس از عیال مندی تن به ازدواج می دهند گفت: کمک الهی در پی عمل و تلاش است برخی ها فکر می کنند همه وسایل زندگی باید به یکباره آماده باشد تا وارد یک زندگی زناشویی شوند و یا خوشبختی در زندگی به خرید ها و مهریه های آنچنانی است.
یوسفیان گفت: در کشور اندونزی بسیاری از زوج هایی بودند که با هم زندگی می کردند بدون اینکه وسایل کامل زندگی را داشته باشند و این امر در بعضی از خانواده ها نیز در کشورمان دیده می شود که زوج با کمک یکدیگر و در طول زندگی وسایل را تهیه می کنند.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در فضای امروز ما حرام و روابط نامشروع بسیار باب شده است گفت: زشتی آن از بین رفته است  و بعضی ها می گویند که رابطه های نامشروع جزو اقتضائات امروز است این در حالی است که خداوند در آیه ۳۳ سوره نور می فرمایند: " آنها که وسیله ازدواج ندارند باید عفت پیشه کنند تا خداوند آنان را به فضلش بی نیاز سازد "
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: پیامبر اسلام زنا را تحریم کردند و آن را از مهمترین و جز اعتقادات و امور مهم مسلمانان بیان کردند ضمن اینکه این امر در ادیان مختلف وجود داد.
وی تاکید کرد: خداوند در آیه ۳۲ سوره اسرا می فرمایند:" و هرگز به عمل زنا نزدیک نشوید، که کاری بسیار زشت و راهی بسیار ناپسند است." کسی که مرتکب شود به خشم خداوند می رسد.
یوسفیان با اشاره به کلام پیامبر اسلام در خصوص نهی زنا گفت: پیامبر فرمودند: ای علی! زنا ۶ پیامد دارد : سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت ؛ پیامدهای دنیایی اش این است که آبرو را می برد ، مرگ را شتاب می بخشد و روزی را می بُرد؛ و پیامدهای آخرتش حسابرسی سخت و دقیق ، خشم خدای رحمان، و جاودانگی در آتش است .
وی افزود: باید از زمینه های فراهم شدن زنا بپرهیزیم و با راهکارهای قرآنی تا می توانیم زمینه ازدواج نسل جوان را فراهم سازیم تا از آسیب های اجتماعی و فحشا در جامعه جلوگیری شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha