سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره آموزشی

حوزه/ هشتمین جلسه "دوره آموزشی تحول جهان اسلام" با حضور حجت الاسلام و المسلمین خدادادی، مبلّغ منطقه آمریکای لاتین و معاون بین الملل دانشکده هدی و حضور جمعی از مبلغین و خواهران طلبه مدارس علمیه سطح دو و سطح سه شهرستان ساوه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات و ارشاد اسلامی ساوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، هشتمین جلسه آموزشی"دوره آموزشی تحول جهان اسلام" با حضور حجت الاسلام و المسلمین خدادادی، مبلغ منطقه آمریکای لاتین و معاون بین الملل دانشکده هدی و حضور جمعی از مبلغین و خواهران طلبه مدارس علمیه سطح دو و سطح سه شهرستان ساوه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات و ارشاد اسلامی ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خدادادی، پیرامون ضرورت بحث در مورد تحولات جهان اسلام گفت: اسلام دین جهانی، ابدی و جهان شمول بوده و در فرامرزها ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که با شناخت ظرفیت‌ها میتوان از نظر اقتصادی، سیاسی و دینی با دیگران تعامل داشته و زمینه تبلیغ دین اسلام را فراهم نمود.

وی در بیان رسالت حوزویان در عرصه تبلیغی اضافه کرد: رسالت ما این است که اسلام را برای همه مردم جهان تبلیغ کنیم و باید مراحل ابلاغ، تبیین را تا ساخت تمدن در دنیا پیش ببریم. 

وی  هدف از برگزاری این دوره را رشد و حرکت در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان ساخت: باید بین المللی فکر کنیم و محلی عمل کنیم به دلیل اینکه ما در عصر جهانی شدن هستیم.

مبلغ منطقه آمریکای لاتین افزود: فرهنگ و تمدن غرب در همه کشورها رسوخ کرده بنابراین باید میان تحلیل غرب و مسائل خودمان پیوند بزنیم و فعالانه عمل کنیم و اگر نگاه بین المللی نداشته باشیم بدون رشد و حرکت و راکد خواهیم بود.

وی در بخش پایانی اظهار کرد: گسترش اسلام در جهان و تبیین آن نیاز به کار استراتژیک جهانی دارد و اگر جمعیت کشور ما کم باشد انجام کار استراتژیک جهانی میسر نخواهدشد زیرا آینده‌ی جهان به فرزند آوری مادران کشور ما رقم خورده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha