پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانواده

حوزه/ دوره تربیت مربی خانواده با رویکرد سیستمی معنوی در دو سطح برای طلاب توسط مدیریت مشاوره خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضایی مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دوره تربیت مربی خانواده با رویکرد سیستمی معنوی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این دوره در دو سطح برای طلاب توسط مدیریت مشاوره خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه برگزار می شود. سطح اول برای کسانی که تحصیلات تخصصی مرتبط دارند، با هدف ارائه مشاوره های مناسب برگزار می گردد.
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه سطح دوم این دوره برای طلابی است که دوره های قبلی را نگذرانده باشند و یا تحصیلات تخصصی مرتبط نداشته باشند، گفت: این دوره از سطح پایین تری نسبت به دوره قبلی برخوردار خواهد بود و هدف از برگزاری این دوره آشنایی با مسائل خانواده و تربیت مربی و تربیت مشاور بوده است.
وی در ادامه گروه هدف در این دوره را دو بخش معرفی نمود و گفت: بخش نخست، افراد دارای تخصص هستند که رشته های تخصصی همانند مشاوره اسلامی یا روانشناسی و همانند آن را گذرانده اند و بخش دوم افرادی هستند که علاقه مند به مشاوره اند و قبلا نیز دوره های مشاوره ای مختلف را گذرانده.
حجت الاسلام  رضایی در ادامه اظهار داشت: مدت زمان برگزاری هر دوره یک هفته خواهد بود. دوره نخست از ۱۸ الی  ۲۴ تیر و دوره دوم از ۲۵ الی ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ توسط اساتید مجرب برگزار خواهد شد.
وی سپس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، دوره های تربیت مربی خانواده هرهفته با حضور ۸۰ الی ۱۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا علیه السلام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه در انتها با اشاره به اینکه در این دوره بسته کاملی از مباحث مشاوره خانواده شامل نظام خانواده، آسیب شناسی خانواده، مهارت های حل مسئله و حل تعارض و ... برای طلاب ارائه خواهد شد گفت: در پایان این دوره همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه، گواهی حضور در دوره تربیت مربی خانواده با رویکرد سیستمی معنوی به طلاب گرامی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha