جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه / تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین گفت:رسانه ملی واستانی در انعکاس برنامه هایی با موضوع عفاف وحجاب در این سالها عملکرد قابل قبولی داشته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، امروز در جلسه هیات اندیشه ورز برنامه گام تمدن ساز سیمای مرکز قزوین، گفت: عدم توجه به عفاف و حجاب به آموزه‌های دینی آسیب می‌زند و دشمنان با توطئه های  گوناگون می‌خواهند این ارزش‌ها را در جامعه به ویژه بانوان کم رنگ کنند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: والدین با مراقبت دقیق و آگاهانه و در سایه عفاف و حجاب و اخلاق دینی می توانند فرزندانی پاک و پایبند به ارزش های اسلامی به جامعه تحویل دهند.

وی ادامه داد: بانوان با حفظ حجاب و رعایت موازین شرعی می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعالیت کنند؛ از این رو، حفظ پوشش برای زن اسارت نمی آورد بلکه آرامش فردی و اجتماعی را به دنبال دارد

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین عنوان کرد: رعایت عفاف و حجاب در بانوان نشان دهنده عمق بصیرت آنها در جامعه است که باید بیش از پیش در این عرصه مراقب توطئه های شوم فرهنگی دشمنان در این عرصه باشیم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اگر حجاب با کیفیت خاص خود در خانواده رعایت شود و توجه زن و شوهر به یکدیگر معطوف باشد، زندگی آنان بسیار شیرین و باصفا خواهد شد.

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین، بیان کرد: عفاف و حجاب و پوشش هر فرد در جامعه نشان‌ دهنده سطح فرهنگ آن شخص بوده و می‌توان گفت حجاب به طور ذاتی یک امر فرهنگی بوده و به مسئله حجاب در تمام ادیان دینی قبل از اسلام توجه ویژه‌ای شده و در رابطه با اهمیت آن سخنان زیادی بیان شده است.

وی اظهار کرد: دور ماندن انسان از اصل رعایت عفاف و حجاب در دنیای امروز ریشه در عوامل مختلفی دارد که شاید یکی از این عوامل، کوتاهی در معرفی ابعاد شخصیتی اهل بیت(ع) از جمله حضرت زهرا(س) و آموزه های دینی است.

وی به نقش مهم رسانه در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره و بیان کرد: رسانه می تواند با نمایش الگوی صحیح عفاف، مخاطبین خود را به سمت فرهنگ اصیل حجاب در جامعه سوق دهد.

وی ادامه داد: رسانه ملی و استانی در انعکاس برنامه هایی با موضوع عفاف وحجاب در این سال‌ها عملکرد قابل قبولی داشته که جای تقدیر است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha