شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: رعایت عفاف وجاب عاملی مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، آرزو فلاحی نیا، استاد حوزه علمیه خواهران لرستان، امروز در کارگاه عفاف و حجاب، ویژه بانوان شاغل اداره بهزیستی خرم آباد، با اشاره به اینکه، برای احیا فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، نیازمند همت جهادی هستیم، اظهارداشت: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، مستلزم توجه به نقش الگویی مادران و همسران است که برای تحقق آن مهم در جامعه، باید بصیرت افزایی و روشنگری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب، عاملی مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، افزود: رعایت عفاف و حجاب از متلاشی شدن بنیان و ارزش های دینی در خانواده ها جلوگیری خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر با اشاره به اینکه عفاف و حجاب، هدیه ای از جانب پروردگار، برای ارزشمند شدن زنان است، خاطر نشان کرد: باید برکات و اثرات حجاب در جامعه، برای بانوان و دختران جوان تبیین و تشریح گردد.

فلاحی نیا با اشاره به اینکه، امروز دشمنان اسلام و انقلاب، اهداف خود را برای تضعیف ارزش های خانواده به کار گرفته اند، گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه احیا و نهادینه شود.

وی در پایان، بر رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، تاکید و خاطر نشان کرد: بانوان شاغل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، باید برای سایر بانوان جامعه الگو باشند و برای احیا فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به تبلیغ بپردازند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    یک خلط مبحثی رخ داده که تاکنون آسیب های جدی به باورهای دینی مردم وارد کرده و آن این است که عفاف امری باطنی است و حجاب امری ظاهری و متاسفانه این تعبیر بوجود آمده که بی جحابی یا بد حجابی دلیل بی عفتی است و با زنان با حجاب نامناسب به عنوان بی عفت برخورد شده و این امر آسیب جدی به خانم ها وارد کرده که نتیجه ی تربیت نسلی است که کمتر دین باورند و نتیجه ی آن را در متولدین دهه ی 80 به وضوح قابل مشاهده است
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      خلط نشده است بلکه درجات عفاف که باطنی در حجاب که متاثر از آن است نمایان می شود ، بنا بر این گر چه نمی شود گفت کم حجابان فاقد عفافند اما حائز عفاف لازم و کافی هم نیستند ‌.
    • تصحیح IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      «که» اول در پاسخ اضافی است