جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس دستگاه قضا با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کردند: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب وی به ریاست قوه قضائیه گفتند: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: مجلس هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شد و ابلاغ شود و اجرا شود طول می کشد، ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد  و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

ایشان در ادامه افزودند: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت .

معظم له یکی از موانعی قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرده وگفتند: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه  با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری  و رانت خواری تصریح کردند: باید با جدیت جلوی این امور  گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

ایشان درپایان گفتند: ما امیدوار به خدا هستیم که حضرتعالی موفق شوید و کاری کنید که اعتماد مردم برگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha