پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، بی توجهی به مراکز دینی را موجب تبدیل شدن آنها به مرکز کانون فساد دانست و گفت: هجوم بی رویه مهاجرین خوش نشین به بعضی از مراکز مذهبی کشور به نوعی موجب تبدیل آنها به محلی برای فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در دیدار با مسئولان، مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، شهردار، بخشدار و جمعی از خانواده معظم شهدا و معمتدمین برزک، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) به نقش مرحوم آیت الله موسوی و مرحوم آیت الله سیدمهدی یثربی در پیگیری ساخت مدرسه علمیه برزک اشاره کرد و اظهار داشت: براساس شواهد تاریخی هر کجا آثاری از فعالیت های معنوی و دینی به چشم می خورد رد پای یک روحانی موفق  بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به بالا بودن دیانت در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: تاثیر وجودی افرادی همچون علامه تنکابنی، کوهستانی، ایاذی،دیموندی و...باعث شده تا دیانت مردم این منطقه نسبت به سایر مناطق مازندران بیشتر باشد.

وی، به نقش علمای بزرگ در تبدیل شدن شهر برزک به  قطب دینی  و معنوی منطقه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگانی همچون مرحوم آیت الله موسوی و مرحوم آیت الله یثربی، برزک را به قطب دین، عفت، غیرت، ارزش های والای معنوی، مکتبی  و دینی منطقه کاشان تبدیل کرده است.

آیت الله سلیمانی، رویش حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک را مدیون مرحوم موسوی ها و جریانهای دینی قوی دانست و تاکید کرد: میراث دین، عفت، غیرت، همیت و پشتیبانی از مکتب اهل بیت (ع) و شهادت باید در برزک حفظ شود.

عضو خبرگان رهبری، بی توجهی به مراکز دینی را موجب تبدیل شدن آنها به مرکز کانون فساد دانست و گفت: هجوم بی رویه مهاجرین خوش نشین به بعضی از مراکز مذهبی کشور به نوعی به مرکز فساد تبدیل شده است.

 وی، عنوان کرد: بعضی از شهرهای شمالی و مذهبی کشور که زمانی به عنوان کانون دین، صدها طلبه طرح تابستانی را می  گذراندند الان به مراکز فساد تبدیل شده است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه برزک خوش آب و هوایی که دغدغه اش جاده استاندارد و دوبانده و خدمات زیر ساختی  می باشد، نکند فردا مورد هجوم بی رویه افرادی قرار گیرد که قمصر دوم تکرار شود؟ گفت: تنها راه نجات برزک و شهرهای مذهبی کشور از فساد تقویت حوزه های علمیه ، مساجد، حسینیه  ها، مراکز دینی و معنوی است.

وی، با تاکید بر روشن نگه داشتن چراغ  معنویت حوزه های علمیه  و مساجد، تصریح کرد: مساجد و مدارس علمیه ای داریم که به علت بی توجهی به تپه ای از خاک  و مراکز تفرج  میهمانان خارجی  و گردشگران بی بند و بار تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، در ادامه  با بیان اینکه بزرگان به ما  فهماندند که به حکم ادب بدون اقامه دو  رکعت  نماز تحیت  وارد هیچ مسحدی نشویم، تصریح کرد: مسجد کاخ آپادانا نیست که برویم به ریش کسانی که عربده قدرت سر می دادند بخندیم و امروز خبری از قدرتشان نیست.

وی، مسجد را محل تربیت مروجین و مبلغین دینی دانست و گفت: خیرین و مومنین هم برای  سهیم بودن در ثواب خواندن نماز و قرآن، به مساجد کمک می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه یاد نداریم از دل حوزه  طلبه فاسدی بیرون آمده باشد گفت: نیروهایی که از دل حوزه  های علمیه  کشور  پرورش پیدا کرده اند  که در عرصه های مختلف مدیریتی کشور مشغول خدمت به مردم  می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha