پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حلاجی

حوزه/ امام جمعه بَرزُک، رونق مساجد و نماز جماعت را مدیون حوزه های علمیه دانست و گفت: تدریس، اقامه نماز جماعت، تبلیغ ،سخنرانی و فعالیت های فرهنگی اساتید بدون وجود حوزهای علمیه کار سخت و دشواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام حلاجی مفرد امام جمعه بَرزُک، در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) به سابقه ۳۰ ساله تاسیس مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک اشاره کرد و گفت: بانی ساخت این مدرسه که مرحوم فاطمی می باشد با کمک و پیگیری های مرحوم آیت الله موسوی و مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی به اتمام رسیده است.

وی، فارغ التحصیل شدن بیش از هشتصد طلبه و ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه را از مهمترین برکات و موفقیت های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک عنوان کرد و گفت: اکثر فارغ التحصیلان این مدرسه در پست‌های کلیدی کشور مشغول خدمت رسانی به مردم می باشند.

امام جمعه برزک، رونق مساجد و نماز جماعت را مدیون حوزه‌های علمیه دانست و گفت: تدریس، اقامه نماز جماعت، تبلیغ، سخنرانی و فعالیت های فرهنگی اساتید بدون وجود حوزه های علمیه کار سخت و دشواری است.

وی، به نقش  حوزه علمیه برزک در تقویت مساجد و فعالیت های فرهنگی  و مذهبی این شهر اشاره کرد و افزود: بسیاری از فعالیت های فرهنگی حتی روستاهای برزک نیز به برکت حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک و کمک های خیرین می باشد.

حجت الاسلام حلاجی مفرد، با اشاره به عدم تکمیل زیر سخت‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک گفت: گرچه با همت و پیگیری حجت الاسلام هیئتی مدیر این مدرسه چندین خانه و زمین از طرف خیرین و واقفین اهدا شده ولی برای تکمیل و توسعه زیرساخت های مدرسه علمیه برزک نیازمند حمایت های بیشتر خیرین و مسئولان می باشیم.

وی، در پایان با بیان اینکه حوزه های علمیه، محرم و صفر را حفظ کرده اند گفت: برای انتقال  بیشتر فرهنگ عاشورا به نسل جوان و حفظ محرم و صفر در بخش برزک نیازمند حمایت های مالی و معنوی بیشتر مردم و مسئولان می باشیم.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha