جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیون مشاور جهادی

حوزه/ حجت‌الاسلام وحدتی آراسته با بیان اینکه گیلان و مازندران بعد از قم بالاترین رتبه را در خدمات‌رسانی جهت مقابله با کرونا داشتند گفت: در اوایل شیوع کرونا، ستاد بحران استان قم نیاز به خدمات گروه‌های جهادی را اعلام کرد و هم‌زمان ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی در کشور فعال شدند و خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان، حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه، به نمایندگی از سوی دفتر سیاسیت-اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در ادامه سفر به استان‌های شمالی کشور، وارد گیلان شده و دیدارهای جداگانه‌ای با طلاب، اساتید، مدیران و مسئولان حوزوی استان داشت.

با توجه به شرایط بحرانی کشور و ورود موج جدید کرونا دلتا و همچنین در راستای هماهنگی، تقویت و انسجام گروه‌های تبلیغی-جهادی مدارس علمیه، این نماینده طی جلساتی بر لزوم همفکری برای اجرای عملیات مشترک تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، نخستین برنامه از سری برنامه‌های نماینده اعزامی دفتر سیاسی اجتماعی حوزه به گیلان، دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه گیلان بود که در آن، حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، پس از ابلاغ سلام و سپاس آیت‌الله اعرافی و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی، از حمایت‌های امام‌جمعه گیلان از طلاب جهادی تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، در این جلسه گزارشی از ساختار، برنامه‌ها و اقدامات دفتر اجتماعی- سیاسی و مدیریت ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور از زمان آغازین شیوع ویروس کرونا تاکنون ارائه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحتی با اشاره به شرایط فعلی طلاب در کشور، لازمه موفقیت طلاب را برنامه‌ریزی به‌موقع و حرکتی جهادی دانست اظهارداشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر جا کاری جهادی انجام گردید آن کار قطعاً به نتیجه خواهد رسید» خواستار تقویت فعالیت‌های جهادی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شد.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، مجدداً با اشاره به آمادگی دفتر اجتماعی و سیاسی برای اعزام اساتید برتر کشوری در زمینه‌های مشاوره و روان‌شناسی، گفت: آمادگی داریم با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید برجسته کشوری، دوره‌های ویژه‌ای را برای طلاب جهادی در گیلان برگزار کنیم.

نشست با مدیر و معاونین حوزه علمیه گیلان

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، در ادامه سفر به استان گیلان، به دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه استان رفته و در راستای همفکری و همسویی برای خدمت به طلاب جهادی و همچنین فراخوان طلاب برای انسجام بیشتر و آمادگی لازم برای تمام بحران‌ها، صحبت و تبادل‌نظر شد.

دیدار با سر تیم ها و مسئولین کمیته‌ها و همچنین اعضای ستاد بحران استان

اما از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران مبارزه با کرونای گیلان بود که وی با بیان اینکه گیلان و مازندران بعد از قم بالاترین رتبه را در خدمات‌رسانی جهت مقابله با کرونا داشتند گفت: در اوایل شیوع کرونا، ستاد بحران استان قم نیاز به خدمات گروه‌های جهادی را اعلام کرد و هم‌زمان ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی در کشور فعال شدند و خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نیروی جهادی در استان گیلان برای خدمات‌رسانی در خط مقدم مقابله با کرونا در این استان فعال شدند و به‌صورت شبانه‌روزی کار کردند، گفت: گیلان یکی از استان‌هایی بود که گروه‌های جهادی استان در این صحنه بسیار خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته، با اشاره به اینکه ایجاد بدبینی نسبت به نظام، از نقشه‌های دشمن است که باعث ناامیدی مردم می‌شود افزود: فضای مجازی قدرت نخست دشمن بوده و امروز آن‌ها بنیان خانواده ایرانی را نشانه گرفته‌اند که لازم است طلاب جهادگر حوزوی نیز در این خصوص اقدام کنند.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه بحران شامل ۷۰ آسیب در کشور است که نباید از این آسیب‌ها غافل شد تصریح کرد: برای بسیج طلاب جهادی و فراخوان آن‌ها باید کار شود.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی مانند دوران دفاع مقدس همیشه آماده و پای کار هستند و همچنان همراه علوم پزشکی و کادر درمان هستیم و هر جا که نیاز باشد نیروهای جهادی خالصانه وارد عرصه می‌شوند.

وی با اشاره‌ به عملکرد جهادی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ایشان هیچ‌گونه حقوقی از حوزه علمیه نمی‌گیرد و جهادی گونه عمل می‌کند و یک الگو هستند و نشان می‌دهد که ما در حوزه علمیه، مدیران و مسئولانی داریم که واقعاً دغدغه دارند و دلسوز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha