جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام باقر

حوزه/ تابلو القاب و احادیث امام باقر علیه السلام شامل ۴ حدیث و ۶ لقب مشهور این حضرت در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به نمایش در آمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام تابلو القاب و احادیث امام باقر علیه السلام در موزه آسان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به نمایش در آمده است.

این تابلو نفیس اثر استاد خطاطی علی سبتی نجفی است که به خط نسخ عربی، دیوانی و ثلث در ابعاد ۴۵ در ۶۰ سانتی متر نوشته شده و قطعه سازی آن هنر استاد محسن کشفی است.

در این اثر هنری ۴ حدیث از امام محمد باقر علیه السلام که ترجمه این احادیث به ترتیب عبارت از «ایمان، همان دوست داشتن و دشمن داشتن است»، «هیچ عملی جز با شناخت و هیچ شناختی جز با عمل پذیرفته نمی‌شود»، «ولایت ما به دست نمی‌آید جز با عمل، ورع و پارسایی» و این حدیث که «همانا زبان کلید هر خیر و شری است» نوشته شده است.

همچنین سخنی از ابن عماد حنبلی که از فقهای مشهور عامه بوده است درباره شخصیت امام باقر علیه السلام در این تابلو نوشته شده که گفته است «ایشان از فقهای مدینه بودند که به خاطر شکافتن علم و شناختن اصول و توسعه در علم ایشان را باقر نامیده‌اند».

در این تابلو ۶ لقب از القاب حضرت باقر علیه السلام که عبارت از «الشاکر لله؛ شکرگزار خدا»، «الهادی؛ راهنما و هدایت کننده»، «الامین؛ امانت دار»، « الباقر؛ شکافنده علم» و «الشبیه؛ همانند رسول خدا» هستند نیز به خط زیبای ثلث نوشته شده است.

گفتنی است این اثر در تالار عترت موزه فاطمی واقع در طبقه اول این موزه در گنجینه اسلام و شیعیان به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از طرح بازدید گروهی از موزه فاطمی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۲۴۱ تماس بگیرند و همچنین علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از تالار مجازی موزه آستان مقدس فاطمی به نشانی haramqom_museum@ در فضای مجازی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha