جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه چهل و سومین جلسه شورای هماهنگی  نهادهای حوزوی استان تهران

حوزه/ در نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان تهران، برنامه‌های غدیریه این حوزه، مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران با حضور در چهل و سومین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان تهران، که با موضوع هم‌اندیشی و تکریم دهه ولایت و تعظیم عیدالله الاکبر غدیر خم  و تبیین مواضع ولایت از منظر قرآن و روایات در محل این بنیاد برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان و غدیر و همچنین تبیین جریان غدیر، اظهار داشت: هیچ حادثه‌ای مثل غدیر آهنگ تبلیغاتی در عرصه تاریخ برای هدایت و ولایت را ندارد؛ چراکه غدیر نه یک حادثه، بلکه یک جریان بوده و باید مجلس، دولت و ارکان نظام تحت حکمرانی امیرالمؤمنین(ع) باشند.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، با بیان این مطلب که خودسازی مقدمه فرهنگ‌سازی است، تأکید کرد: فرهنگ‌سازی را باید از خودمان آغاز و با شیوه و روش‌های مناسب در جهت تبیین رسالت ولایت در امت اسلامی کارهای جدی انجام دهیم.

وی افزود: فی‌الواقع باید راهی پیدا کرد که دانشجو و طلبه پرچم‌دار این حرکت در سطح دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و جامعه باشد.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد انقلابی بیان داشت: در سطح استان فعالیت‌ها و طرح‌های تبلیغی متنوعی صورت گرفته که می‌توان به مواردی از قبیل: ترویج و تبیین فرهنگ غدیر در قالب برپایی کاروان‌های شادی، جشنواره‌های فرهنگی کودکان توافق و همکاری با بنیاد علوی، فرهنگ عیدی دادن، اطعام و... اشاره کرد و باید اقدامات متنوع و ابداعی در بحث فرهنگ را شناسایی و پیاده‌سازی کنیم.

در پایان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق، ریاست شورا با ارائه پیشنهادهایی در موضوع غدیر بیان کرد: ترویج استقبال از غدیر و سنت کردن این رویه در بین جامعه از طریق پیام‌رسان‌ها  و برنامه‌های روزشمار و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشترکین تلفن همراه و بانک‌ها و انجام کارهای ابداعی و تلاش برای شناساندن غدیر در اقشار مختلف مردم به علت فقر شناختی عموم مردم از فرهنگ و رسالت غدیر و همچنین علاوه بر بزرگداشت جشن ولایت و غدیر توجه ویژه برای شناساندن شخصیت حضرت امیرالمؤمنین در عرصه ولایت اللهی، از جمله اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha