شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میرمرشدی

حوزه/ مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه گفت: هدف اصلی همایش و پویش حوزه و فضای مجازی شناسایی و حمایت از کنشگران و فعالان فضای مجازی و جهت‌دهی به تولیدات پژوهشی و رسانه‌ای در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری همایش و پویش حوزه و فضای مجازی اظهار داشت: یکی از عرصه‌های تأثیرگذار در زندگی امروز ما فضای مجازی و رسانه است و حوزه علمیه ازاین‌جهت که دایه دار تبلیغ دین و رساندن پیام‌های دینی به جامعه است و باتوجه‌به اهمیت عرصه فضای مجازی در انتقال مطالب «همایش و پویش حوزه و فضای مجازی» برای طلاب راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: متولی این همایش و پویش، مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه است و در واقع هدف اصلی این همایش شناسایی و حمایت از کنشگران و فعالان فضای مجازی و جهت‌دهی به تولیدات پژوهشی و رسانه‌ای در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با بیان این که زمان ارسال آثار به این پویش از ابتدای تیرماه تا ۱۵ مرداد است، افزود: در موضوعات مختلف با رویکردهای مختلفی باهدف طلاب را بتواند توانمند کند و مهم‌ترین مخاطبان و شرکت‌کنندگان طلاب علوم دینی هستند که در حوزه فضای مجازی فعال هستند.

وی ادامه داد: موضوعاتی که برای این پویش در نظر گرفته شده در چند حوزه اصلی و فرعی است که شرکت کنندگان می‌توانند در این موضوعات آثار خودشان را ارسال کنند.

مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه افزود: در موضوعات اصلی به حوزه علمیه و فضای مجازی پرداخته شده است که از جمله آن می‌توان به زیست طلاب در فضای مجازی، کنشگری طلاب در فضای مجازی، فرصت و تهدیدهای حضور طلاب در فضای مجازی و آسیب‌هایی که فضای مجازی می‌تواند برای طلاب داشته باشد، اشاره کرد.

وی افزود: موضوع دیگری که در این پویش مدنظر قرار گرفته موضوع معرفی حوزه علمیه و روحانیت است که در این میان خدمات اجتماعی که طلاب انجام داده‌اند را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی ابراز داشت: یکی دیگر از موضوعات این همایش بحث آینده پژوهشی فضای مجازی است که پژوهش‌های بنیادی در این بخش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بحث آموزش مجازی موضوع دیگری است که در این پویش به آن پرداخته شده است، زیر شاخه‌های این بخش، بصری‌سازی مفاهیم علمی و دینی در حوزه و بازطراحی رابطه استاد و شاگرد در آموزش مجازی، تبیین استاندارهای تدریس در فضای مجازی و بررسی محاسن و معایب تدریس دروس حوزوی می‌باشند.

مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه تاکید کرد: در بحث پژوهش کتاب، مقاله و پایان‌نامه موردنظر است و در بخش ایده و سوژه‌های رسانه‌ای فیلم‌نامه‌ها، ایده‌ها و طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش متن یادداشت‌ها، سناریوها و بازی نامه، تحلیل تیترها قالب متنی در نظر گرفته شده و بخش تصویری عکس، گرافیک، عکس‌نوشته، ویکتور، داده نما، پوستر، کاریکاتور و گزارش تصویری را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی تصریح کرد: در حوزه صوت پادکست یکی از مهم‌ترین موضوعات است و در قالب ویدئوها کلیپ، موشن، فیلم‌های کوتاه، انیمیشن و مستندهای گزارشی و خبری قرار می‌گیرند.

وی افزود: در زمینه نرم‌افزار و بازی هم بازی‌ها، گیم‌ها و اپ هایی که طراحی و تولید شده می‌توانند حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی تاکید کرد: مدیریت و راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی هم یکی از قالب‌هایی است که افراد می‌توانند در این همایش و پویش شرکت کنند.

وی با بیان این که این همایش و پویش مخصوص طلاب می‌باشد، گفت: شرکت افراد در رشته‌های متفاوت مانعی ندارد و علاوه بر این در آثار پژوهشی استانداردهایی که  معاونت پژوهش مشخص کرده است باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی تصریح کرد: برای آثاری مثل فیلم‌ها میزان کیفیت فیلم‌ها و کلیپ‌ها مهم است که حداقل از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

وی افزود: کانال‌هایی که برای این همایش ارسال می‌شود حداقل باید دو ماه از راه‌اندازی آن ها گذشته باشد تا قابلیت ارزیابی را داشته باشند البته محل فعالیت این کانال‌ها متغیر بوده و همه شبکه‌های مجازی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی ابراز داشت: در زمینه ایده‌ها و سوژه‌ها نیز یک فرم مخصوصی تدارک‌دیده‌شده است که شرکت‌کنندگان باید این فرم‌ها را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش و پویش یک سری جوایز معنوی را در نظر گرفتیم از مهم‌ترین این جوایز نفرات برتر جذب مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه خواهند شد.

حجت‌الاسلام میرمرشدی ادامه داد: تعدادی از شرکت‌کنندگان و افراد برتر نیز می‌توانند به‌صورت سرباز طلبه در خدمت مرکز رسانه و فضای حوزه باشند و علاوه بر این کسانی که سوابق علمی خوبی داشته باشند به‌عنوان استاد و مدرس در خدمتشان خواهیم بود.

وی با بیان این که افراد نخبه را نیز به بنیاد نخبگان معرفی خواهیم کرد تا از مزایای آن برخوردار باشند، بیان داشت: در زمینه مقالات و کتاب‌ها امکان انتشار مقالات در نشریه‌های معتبر وجود دارد و در زمینه کتاب‌ها نیز کمک خواهیم کرد تا چاپ شوند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی خاطرنشان کرد: در انتشار و پخش مستندها و کلیپ‌ها نیز مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه در خدمت عزیزان خواهد بود و همچنین کارهای فاخر برای پخش در صداوسیمای ملی و استانی نیز معرفی خواهند شد و علاوه بر این جوایز نقدی نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است موضوعات، ‌ مزایا، مقررات و نحوه ارسال آثار به این شرح است:      

موضوعات:

۱)    حوزه و فضای مجازی:

۱.۱)      زیست طلاب در فضای مجازی؛

۱.۲)      کنشگری طلاب در فضای مجازی؛

۱.۳)      فرصت ها و تهدیدهای حضور طلاب در فضای مجازی؛

۱.۴)      آسیب های حضور طلاب در فضای مجازی؛

۱.۵)      و ...

۲)         معرفی حوزه و روحانیت:

۲.۱) خدمات اجتماعی؛

۲.۲) فرهنگی؛

۲.۳) مشاوره ای؛

۲.۴) و ...

۳)  آینده پژوهی فضای مجازی:

۳.۱) پژوهش های بنیادی؛

۳.۲) مفهوم شناسی و تبیین فضای مجازی اسلامی؛

۳.۳) ابعاد و مولفه های فضای مجازی موجود و مطلوب؛

۳.۴) شاخصه های حضور جریان ساز در فضای مجازی؛

۳.۵) و ...

۴)  آموزش مجازی:

۴.۱) بصری سازی مفاهیم علمی حوزه؛

۴.۲) بازطراحی رابطه استاد و شاگرد در فضای مجازی؛

۴.۳) تبیین استانداردهای تدریس در فضای مجازی؛

۴.۴) بررسی محاسن و معایب آموزش مجازی دروس حوزوی؛

۴.۵) و ...

در رشته‌های (قالب آثار) :

۱.         پژوهش (کتاب، مقاله و پایان نامه)؛

۲.         ایده و سوژه (بصورت طرح قابل اجرا آماده شده باشد)؛

۳.         متن (یادداشت، سناریو، فیلمنامه، بازی‌نامه، تحلیل و تیتر)؛

۴.         تصویر(عکس، گرافیک، عکس نوشته، وکتور، داده نما، پوستر، کاریکاتور و گزارش تصویری)؛

۵.         صوت (پادکست)؛

۶.         ویدئو (کلیپ، موشن، فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و گزارش خبری)؛

۷.         بازی و نرم‌افزار(اپلیکیشن)؛

۸.         مدیریت و راه اندازی کانال یا گروه فعال در شبکه¬های اجتماعی.

جوایز معنوی:

۱.         جذب ۳ نفر از برگزیدگان در عرصه رسانه و فضای مجازی؛

۲.         امکان پذیرش شایستگان به عنوان سرباز طلبه در مرکز رسانه؛

۳.         پذیرش به عنوان استاد در عرصه رسانه و فضای مجازی یا نخبه ذیل نخبگان و بهره مندی از مزایای نخبگان؛

۴.         امکان چاپ مقالات برگزیده و کمک در جهت چاپ کتب برگزیده؛

۵.         انتشار و پخش آثار برگزیده در رسانه حوزه (خبرگزاری، تلویزیون اینترنتی، شبکه های اجتماعی و...) و رسانه استانی و ملی؛

۶.         کمک در به ثمر رسیدن و اجرای ایده ها، سوژه ها و سناریوهای برگزیده.

جوایز مادی در هر رشته :

۱.         نفر اول : ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال

۲.         نفر دوم: ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال

۳.         نفر سوم: ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال

مقررات:

۱.         پدیدآورندگان آثار،   حوزوی باشند؛

۲.         شرکت افراد در بیش از یک رشته بلامانع است؛

۳.         رعایت تمام استانداردهای معاونت پژوهش در آثار پژوهشی الزامی است؛

۴.         فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید دارای فرمت(۲۶۴H، حداقل ابعاد ۷۲۰*۱۰۸۰) باشند؛

۵.         عکس های ارسالی با فرمت jpeg  و حداکثر سایز ۳ مگاپیکسل باشند؛

۶.         تاریخ تاسیس کانال حداقل دو ماه قبل از شروع پویش باشد.

۷.         ایده ها و سوژه ها در فرم مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده است درج شود.

مهلت ارسال آثار:

از تاریخ:  ۱۴۰۰/۰۴/۰۱   تا  تاریخ:   ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ آثار خود را به یکی از آدرس‌های ذیل ارسال بفرمایید:

http://eitaa.com/hresane۱۱۰

http://sapp.ir/hresane۱۱۰

hresane۱۱۰@gmail.com

جهت اطلاع از ریز موضوعات و مقررات به آدرس های ذیل مراجعه کنید : 

http://eitaa.com/hresane

http://sapp.ir/hresane

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha