جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در کاشان گفت: قطعا نمی توان انتظاری که از طلبه ۵۰ سال پیش داشتیم، از طلبه امروزی هم داشته باشیم؛ لاکن در عین حال باید سعی کنیم که مسائل معرفتی و اخلاقی را در مدارس علمیه به شدت افزایش دهیم.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی ‌فقیه در کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به تفاوت‌های طلبه سنتی و طلبه جدید اظهار داشت: در گذشته وقتی طلاب جذب حوزه می‌شدند تنها یک الگو و اسوه برای خودشان می دیدند و آن، استادش بود؛ اما امروز وقتی طلبه وارد حوزه می شود یک سمتش استاد، مربی، معلم و آموزگارش را می بیند و یک سمت دیگر عواملی به تأسی از زمانه کنونی همچون فضای مجازی در ذهنش رژه می روند که خود سبب فاصله گرفتن از اصول طلبگی می شود.

وی، افزود: برای طلبه قبلا تبلت در کار نبود، فضای مجازی در کار نبود، صحنه های رنگارنگ، مسائل مادی و دنیوی وجود نداشت! بلکه محض در امور معنوی و درس بودند.

امام جمعه کاشان، عنوان کرد: امروز امور معنوی طلبه مورد تهاجم گوناگون است؛ به خاطر همین باید یک طلبه را وقتی که به فضای مدرسه دعوت می کنیم، از هر جهت مواظبت و مراقبت کنیم که تحت تاثیر جریانات انحرافی بیرون قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه نگه‌داشت جوانان مؤمن و انقلابی از آسیب‌های زمانه، کار سخت و دشواری است، گفت: قطعا نمی توان انتظاری که از طلبه ۵۰ سال پیش داشتیم، از طلبه امروزی هم داشته باشیم؛ لاکن در عین حال باید سعی کنیم که مسائل معرفتی و اخلاقی را در مدارس علمیه به شدت افزایش دهیم.

آیت الله سلیمانی، در پاسخ به این سؤال که «چگونه طلبه مهذب تربیت کنیم؟» بیان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید اخلاق بهترین کار برای ترتیب طلاب مهذب است. یعنی استاد اخلاق در کنار طلبه‌ها زندگی کند! این خیلی مؤثر است که یک طلبه جوان در کنار عالم یا استادی باتجربه زیست کند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha