پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله، عید قربان را به مسلمانان تبریک گفت و از درگاه الهی مسئلت جست که این عید را مایه امنیت، امید، آرامش، سلامت و تقویت پیوند های وحدت میان مسلمانان قرار دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز عید قربان، این عید را به مسلمانان تبریک گفت و از درگاه الهی مسئلت جست که این عید را مایه امنیت، امید، آرامش، سلامت و تقویت پیوند های وحدت میان مسلمانان قرار دهد.

امام جمعه بیروت خطاب به مردم لبنان گفت: در این اوضاع فاجعه باری که مردم در آن زندگی می کنند، تنها راه این است که خود مردم موانع را کنار بگذارند و از همدیگر حمایت کرده و پشتیبان همدیگر باشند تا رنج ها بیشتر نشود.

وی افزود: به کسانی که می خواهند با طایفه، مذهب و سیاست شمار را به بازی بگیرند یا با وعده تلاش برای بازپس گیری حقوق طایفه می خواهند شما را فریب بدهند، بگویید که این بازی ها دیگر فایده ای ندارد و زمانی که قدرت در دست شما بود، هیچ کاری نکردید.

 ضرورت بازگشت به زبان گفتگو و تلاش برای توقف جنگ یمن، لیبی، افغانستان و سوریه

امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه بار دیگر بر ضرورت بازگشت به زبان گفتگو و تلاش بیشتر برای توقف گسترش جنگ یمن، لیبی، افغانستان و سوریه که تَر و خشک را با هم می سوزاند، تأکید کرد.

حجت الاسلام فضل الله عملیات تروریستی که بازار شهر صدر بغداد را هدف قرار داد و منجر به قربانی و زخمی شدن ده ها نفر شد را محکوم و با ملت عراق ابراز همدردی کرد.

وی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه قدس و  مسجد الاقصی همچنان از سوی اشغالگران و شهرک نشینان مورد تعرض قرار می گیرد، گفت: حامیان مسجد الاقصی با سینه های عریان و حداقل امکانات با این دشمن مقابله می کنند.

خطیب جمعه بیروت از ملت های عربی و اسلامی خواست مسئله فلسطین را مورد توجه قرار داده و در کنار ملت فلسطین بایستند و از آن حمایت کرده و آن را تنها نگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha