جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حج

حوزه/ رهبر اهل سنت عراق و از علمای بزرگ مقاومت گفت: امروز همه در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید با صدای رسا و بلند اعلام کنیم که این مصائب و چالش ها و مظالم باید در جهان اسلام خاتمه یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ خالد ملا از رهبران ارشد اهل سنت عراق در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که عصر امروز به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد،  با بیان اینکه حج یک عبادت جمعی است، اظهار کرد: اعمال همگی  بر جمعی و اجتماعی بودن این فریضه دلالت دارند. از شعار واحد لبیک لا شریک لبیک تا طواف و وقوف و رمی، همگی بر وحدت عمل حکایت می کنند و این وحدت عمل ناشی از وحدت نظر و اندیشه است.


وی با بیان اینکه در حج، نفس اجتماع در زمان و مکان معین موجب صلابت و اقتدار مسلمان است، تصریح کرد: لذا یکی از مقاصد حج ایجاد رعب در دشمنان اسلام و اقتدار در مسلمان است.


این عالم اهل سنت عراقی، تصریح کرد: اجتماع حج از جهتی محل حضور نخبگان و اندیشمندان و علمای جهان اسلام از طوایف و مذاهب مختلف است که فرصتی را فراهم می آورد تا به مسائل جهان اسلام و امت اسلامی همچون فلسطین، یمن، بحرین، عراق و افغانستان و ایران بپردازند، تبادل نظر کنند و چاره اندیشی نمایند.


وی تاکید کرد: امروز بزرگترین و مهمترین مسأله جهان اسلام فلسطین است که باید در کنگره حج به آن پرداخته و برای رهایی آن چاره اندیش شود. امروز مصائب زیادی در جهان اسلام داریم . حضور دولت اشغالگر آمریکا در کشورهای اسلامی و ارتکاب جنایت متعدد در این کشورها از مصائب جهان اسلام است.

شیخ خالد ملا با بیان اینکه بزرگترین جنایت آمریکا در منطقه کمک و حمایت از داعش و ترور سرداران مقاومت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المقدس است، یادآور شد: امروز همه ما در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید با صدای رسا و بلند اعلام کنیم که این مصائب و چالش ها و مظالم باید در جهان اسلام خاتمه یابد.


رهبر اهل سنت عراق و از علمای بزرگ مقاومت افزود : سیره پیامبر در حجه الوداع بیانگر آن است که باید مسلمانان در حج به امور مسلمین اهتمام بورزند چنانچه خداوند در قرآن کریم فرموده است لیشهدوا منافع لهم . پیام  کل مناسک و اعمال حج این است، باید از دین خدا و اسلام و کیان اسلامی وارزش های اسلامی دفاع کرد و در این راه پایداری کنیم. در چنین صورتی خداوند هم یاری خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha