شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 969549
۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
آب

حوزه / مسئله کم آبی خوزستان به مشکلی بزرگ برای ساکنین این استان تبدیل شده آب و حیات خوزستان باید بازگردد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، آب مایه حیات است، هر کجا که آب باشد زندگی جریان دارد همینطور نبود آب جریان زندگی را قطع میکند، مسئله آب شیرین سال هاست که برای همه مردم جهان معضل شده است. 

آب شیرین در قیاس با آبشور بسیار و اندک است و اگر برای همین مقدار اندک هم برنامه ریزی و الگوی صحیح مصرف نداشته باشیم زود تر از همیشه دچار بحران بی آبی خواهیم شد.

چند سالی میشود که عامه مردم و کتابهای تحصیلی و... مینویسند و میگویند جنگ آینده جنگ آب است، اما نکته مهم این است که اگر صحیح و به جا مصرف کنیم دیر تر دچار بحران خواهیم شد.

این روز ها خبر مسئله کم آبی خوزستان در زمینه آب شرب لوله کشی و حوزه کشاورزی به گوش میرسد، مسئله خوزستان باید ریشه ای حل شود 

در همین راستا گروه های مردمی جهادی، مسئولین سپاه، گروه‌های مردمی بخشی از کار را در دست گرفته و به مردم برخی روستاهای خوزستان کمک میکنند.

در بعضی از روستا های استان خوزستان که فعلا امکان لوله کشی وجود ندارد ویا لوله کشی هست، ولی مسئولین برنامه ای برای تنش آبی خوزستان ندارند، گروه های جهادی با تانکر به مردم آب میرسانند.

مسئله مهم دیگر مسئله خشک شدن تالاب هورالعظیم است که به گفته مردم با کم آبی موجود به گورستانی برای جانداران تبدیل شده است.

این تالاب در غرب استان خوزستان قرار دارد؛ هورالعظیم در انتهای رود کرخه واقع است گاومیش ها و گله های دام که متعلق به مردم خوزستان هستند در این تالاب آب تنی میکنند تا شاید بتوانند گرمای طاقت فرسای خوزستان را تحمل کنند.

حالا با کم آبی که پیش آمده، بیشتر این جانداران را  گرمی هوا از پای درآورد، مطالبه مردم استان خوزستان به حق است به دلیل اینکه بعضی از افراد ساکن اطراف هور إمرار معاش خود را از طریق گله های انجام میدهند.

مسئولین باید بدانند که قطع آب یا نبود آب در هر جایی نبود حیات و زندگی است، اگر مسئله بی آبی و کم آبی خوزستان اینطور ادامه پیدا کند زمینه ساز مشکلات عظیم تری خواهد بود.

اگر صدای مردم به شما میرسد، مشکل آب مشکل زندگی و حیات است؛ «خوزستان را دریابید»

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha