جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: تقوا زمینه لازم برای ظهور حقیقت وجودی انسان است و بدون تقوا استعدادهای الهی انسان امکان شکوفا شدن ندارد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به اهمیت رعایت تقوا گفت: تقوا زمینه لازم برای ظهور حقیقت وجودی انسان است و بدون تقوا استعدادهای الهی انسان امکان شکوفا شدن ندارد.

وی، به موضوع غدیر خم اشاره کرد و گفت: فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است و تا امنیت در جامعه حاکم نشود، فراهم کردن اقتصاد سالم ممکن نخواهد بود. مقام معظم رهبری می‌فرماید ماجرای غدیر فقط نصب جانشین برای پیامبر اکرم (ص) نبود بلکه در کنار نصب جانشین، توجه به مساله امامت بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: پیامبر می‌فرماید روز عید غدیر برترین عیدهای امت من است و روزی است که خداوند، علی (ع) را به عنوان پرچمدار نصب کرده و روزی است که نعمت را بر امت من تمام کرده است.؛ به همین دلیل زنده نگه داشتن غدیر، زنده نگه داشتن اسلام است.

امام جمعه تبریز گفت: نباید طرح مساله غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت باشد. از روز غدیر تا روز مباهله باید همه جا جشن و سرور باشد.

وی ابراز داشت: جشن‌های غدیر تا روز مباهله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت باشکوهی برگزار شود و هیئات دست به دست هم دهند تا این جشن‌ها به خوبی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، تبریز به سوی وضعیت قرمز کرونایی می‌رود.

وی سپس با تبریک سالروز میلاد امام هادی(ع) گفت: امام هادی (ع) احیا کننده و تحکیم بخش نظریه نظام مدیریت الهی هستند.

امام جمعه تبریز به سالروز سفر رهبر انقلاب به تبریز اشاره کرد و افزود: پنجم مرداد روزی است که مقام معظم رهبری به تبریز تشریف آوردند و تبریز و آذربایجان استقبال با شکوهی از ایشان انجام دادند. به ایشان می‌گوئیم ۲۸ سال از سفر شما به آذربایجان و تبریز می‌گذرد؛ مردم تبریز و اهل آذربایجان بازهم منتظر قدوم متعالی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: نماز جمعه تلاش برای حفظ وحدت جامعه و سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامی است. ائمه جمعه در موضع گیری های خود باید تمام جوانب را در نظر گیرند.

وی گفت: امام جمعه باید امام جمعه همه مردم و همه احزاب باشد و به تمام گروه‌های سیاسی داخلی عنایت داشته باشد تا در جامعه بین آحاد مردم صفا و صمیمیت برقرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم سپس به تشکیل دولت سیزدهم طی هفته‌های آتی اشاره کرد و افزود: مسائل اصلی مردم، بیکاری و معیشت طبقات ضعیف جامعه و مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را می‌شکند. سیاست‌های داخلی کشور غلط است که جوان مبتکر را ناامید می‌کند.

وی ابراز داشت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی یک ضرورت غیر قابل انکار است. راه تحول تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

امام جمعه تبریز به جنگ رسانه‌ای دشمن نیز اشاره داشت و گفت: دشمنان تمرکز جنگ رسانه‌ای خود را علیه ایران گذاشته‌اند تا کشور را در آستانه انتقال دولت دچار التهاب ساختگی کنند. گرانی‌ها، بازار رها شده، قصه پر غصه آب در خوزستان نجیب و صبور از مصادیقی است که به خاطر غفلت‌ها و یا بی توجهی‌ها حاصل شده است.

وی ابراز داشت: دشمن این همه تبلیغ کرده بود که مردم پای صندوق‌های رأی نروند ولی مردم پای صندوق‌های رأی رفتند و دشمن عصبانی شد. آرزوهای استکبار از میوه‌های نشست وین بر باد رفته و اکنون آمریکا و اروپا باید بیش از پیش منتظر سیاست‌های نظام اسلامی بنشینند، انتظاراتی که دیگر هیچوقت برآورده نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان اظهارداشت: شکل گیری یک هماهنگی مطلوب و هم افزایی بین قوای سه گانه و دستگاه‌ها، امید به کاهش مشکلات را در یک بازه زمانی معقول افزایش خواهد داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha