پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: یکی از تفاوت‌های عید غدیر با سایر اعیاد در این است که پیامبر تبلیغ غدیر را واجب کرده است پس واجب است همه ما مُبلغ و تبلیغ‌کننده غدیر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی، در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان، ضمن تبریک دهه ولایت اظهار داشت: شاید عیدی بزرگ‌تر از عید ولایت نداشته باشیم عید اکمال دین و اتمام نعمت است.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است بزرگداشت روز غدیر و این عید بزرگی است که از جهتی اختصاص به شیعه دارد و از جهت دیگر مربوط به تمام دنیا و مردم دنیا است.
حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: یکی از تفاوت‌های عید غدیر با سایر اعیاد در این است که پیامبر تبلیغ غدیر را واجب کرده است در روز غدیر بعد از معرفی علی بن ابی‌طالب به‌عنوان جانشین و امیر المومنین فرمودند: فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ باید هر کسی که حاضر است به کسانی که غائب هستند این مطلب را برساند و تبلیغ کند و پدر ها به فرزندانشان برسانند همینطور تا روز قیامت جریان غدیر تبلیغ شود، پس واجب است همه ما مبلغ و تبلیغ کننده غدیر باشیم.
وی افزود: در روایت دارد که غذا دادن به یک نفر در روز عید غدیر ثواب غذا دادن به یک میلیون نفر از انبیا و پیامبران و صدیقین را دارد از این بالاتر مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال روایتی را از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نقل می کند که فرمودند: مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‌.
امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد یا روایتی که می گوید ثواب اطعام در این روز یک میلیون برابر است.

وی ادامه داد: کجا می‌توان به این ثواب عظیم دست پیدا کرد پس عزیزان حتماً سعی کنیم عید غدیر را جشن بگیریم اگر قرار است لباس نو برای بچه‌ها یا خودمان بگیریم در این روزها باشد اگر قرار بوده به فامیل یا دوستان میهمانی بدهیم حتماً سعی کنیم در این روز باشد البته با رعایت کامل مسائل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی این موارد انجام شود.
حجت‌الاسلام کتابچی به موضوع آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از روز شنبه پس از انتخابات در فضای عادی، اخلاقی و الگویی انتقال قدرت شروع شده و در حال انجام است، رقبای آقای رئیسی به وی تبریک گفتند و البته رئیس‌جمهور مستقر روز فردای انتخابات برای تبریک به نزد رئیس‌جمهور منتخب رفت و از آن تاریخ تاکنون وزرا و اعضای کابینه به دیدار آقای رئیسی رفته و گزارشی از وضعیت موجود را داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این هیئت‌های منتخب رئیس‌جمهور آینده نیز در وزارتخانه‌ها مستقر شده و مشغول انجام وظایف محوله هستند که دشمنان این نظام و مردم، طاقت تحمل چنین چیزی را ندارند لذا دائماً در فضای مجازی علیه نظام فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد: طبق برآورد کارشناسان ملت صبور و شکور ایران ۱۸۰ برابر ملت‌های دیگر دنیا آماج حملات شبانه‌روزی اخبار مخّرب، جعلی و شایعات مختلف و گوناگون قرار دارند که به شکل ساعتی و لحظه‌ای تولید و منتشر می‌شوند.
وی ابراز داشت: نمونه اخیر آن در کثرت و شدت حملات رسانه‌ای در تولید اخبار و عکس‌ها و فیلم‌های دروغین در حوادث دو شهر شادگان و سوسنگرد در اعتراضات مربوط به کمبود آب مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز بیشتر از هر روز دیگری عصبانی هستند. علت آن هم عصبانیت از مشارکت پرشور مردم در انتخابات که تمام راهبردهای دشمن برای ناامن‌سازی فضای انتخابات، خدشه در سلامت انتخابات، تحقق تحریم و یا مشارکت حداقلی که برآورد آنها مشارکت زیر ۲۰ درصد بود شکست خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha