چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: پلتفرم‌ها این ظرفیت را دارند تا از آنها برای نمایش آثار ارزشی بهره برد.

سید محمد حسینی؛ کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات نمایشی در پلتفرم‌ها اظهار کرد: من به این حوزه به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنم، هرچند معتقدم در بحث مدیریت این حوزه اتفاق خوبی را شاهد نیستیم، برای همین هم به جای اینکه در آثار این حوزه کارهایی خوبی را ببینیم بیشتر بیینده آثاری هستیم که در آنها از سریال دسته چندم ترکی کپی برداری شده است.

وی افزود: مشکلات بنیادی که در این حوزه وجود دارد، سبب شده تغییر مدیریت هم نتواند کارساز باشد. برای همین هم شاهدیم با وجود اینکه ساترا مدیریت تولیدات نمایشی پلتفرم ها را بر عهده گرفته باز هم همان روش غلط گذشته ادامه دارد!

این کارشناس رسانه تصریح کرد: هر اندازه که در این حوزه مشکل وجود داشته باشد باز هم نمی‌توان حوزه جدید را نادیده گرفت، همانگونه که در دنیا این اتفاق با شدت از سوی شرکت‌هایی چون؛ نتفلیکس پیگیری می‌شود، ولیکن باید سیاستی اندیشید که به موازات  بهره بردن از حوزه جدید، بتوان ارزش‌های جامعه را هم مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: وقتی از کنترل تولیدات نمایشی حرف می‌زنم منظورم این نیست که آثار باید همان روشی را پیش گیرند که تلویزیون مد نظر دارد، چون آنگاه مخاطبی وجود نخواهد داشت تا بخواهیم درباره تاثیرپذیری کارها حرف بزنیم. با این توضیح راههای پیشنهادی باید بتواند هم مخاطب را حفظ کند هم مخالف ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه حرکت نکند.

حسینی در پایان گفت: آثار ارزشی این ظرفیت را دارند تا در حوزه جدید نمایش مد نظر قرار گیرند به شرطی‌که در قالب کلیشه‌های رایج به مخاطب عرضه نشوند، بلکه مسیری جدید را در این میان پیش گیرند؛ اتفاقی که در سینمای جهان رخ داده و در کشور ما نیز می‌تواند رخ دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha