جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری حیات جامعه اسلامی را منوط به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بر حسب روایات تمام اعمال نیک اعم از جهاد نیز در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره در برابر دریا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب امروز در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در خصوص اهمیت امر به معروف اظهار کرد: بر حسب روایات تمام اعمال نیک اعم از جهاد نیز در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره در برابر دریا است.

وی در ادامه با بیان اینکه حیات جامعه اسلامی منوط به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی و همگانی است و البته همه بایستی از خودشان آغاز نمایند یعنی به معروف عمل نموده و منکر را ترک نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که اگر شخصی اهل عمل به معروف و ترک منکر نیست امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب نمی باشد، خاطرنشان کرد: که هر مکلفی در آنِ واحد دو تکلیف دارد یکی آنکه خودش ملتزم باشد و دیگر آن که به سایرین تذکر دهد.

وی عنوان کرد: کسی فکر نکند که من باید امر به معروف و نهی از منکر بنمایم اما دیگران با من کاری نداشته باشند چه بسا خود این شخص هم وضعیتی داشته باشد که دیگران مکلف باشند به او تذکر دهند بنابراین بایستی آمادگی پذیرش در او باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha