جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: برای تبیین و تبلیغ غدیر خم یک صدم مساله عاشورا هزینه صرف نشده، در حالی که اطعام دادن در روز غدیرخم چنان ارزشمند است که گویی در بیت خداوند اطعام داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین حسن کاملی فر رئیس بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید همه مردم، تشکل های مردمی و دستگاه های دولتی تلاش کنند تا غدیر از غربت خارج شود، گفت: هیچ موضوعی در موضوعات دینی به اهمیت موضوع غدیر نیست.

وی با تاکید به اینکه مساله غدیر مهم تر از مساله عاشوراست، ادامه داد: برای تبیین و تبلیغ غدیر خم یک صدم مساله عاشورا هزینه صرف نشده، در حالی که اطعام دادن در روز غدیرخم چنان ارزشمند است که گویی در بیت خداوند اطعام داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کاملی فر اضافه کرد: امروز همه گرفتاری ها و مصائب جهان اسلام در نتیجه بی توجهی به امر غدیر و انحراف از آن است که نتیجه آن را در جوامع محتلف در ایجاد تفرقه بین مردم و کشتار و ... شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه غدیر مایه اختلاف نیست و محور وحدت است، گفت: همه ائمه اطهار(ع) در راه احیای غدیر به شهادت رسیده اند و امام عصر(عج) نیز برای احیای آن در غیبت به سر می برند موضوعی که پیامبر اسلام در روز غدیر آن را به صورت صریح و شفاف بیان فرمودند.

حجت الاسلام و المسلمین کاملی فر مساله غدیر را سرنوشت ساز برای مردم و جامعه عنوان و بیان کرد: غدیر تجلی بیعت با ولایت است؛ چراکه چگونگی حکومت و حاکمیت جامعه مساله غدیر است.

وی ادامه داد: در سایه حکومت غدیری در ایران و مدیریت ولایت فقیه آثار و برکات فراوان آن را در داخل و خارج مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاملی فر نقش رسانه ها را در کنار دیگر گروه های جامعه در تبیین مساله غدیر، مهم ارزیابی و اظهارداشت: مساله غدیر نیازمند فرهنگ سازی و جریان سازی است و اگر این مساله محقق و مردمی شود همانند مساله عاشورا مردمی برگزار شده و نیاز به متصدی نخواهد داشت.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با اشاره به عناوین مختلف برنامه های دهه امامت و ولایت و توجه به شرایط کرونایی و سلامت جامعه، مهم ترین برنامه این دهه را برگزاری کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر خواند.

حجت الاسلام و المسلمین کاملی فر از برگزاری این کنگره در روز سه شنبه در محل مقبره الشعرا و اختتامیه آن در مسجد کبود در همان روز خبر داد و گفت: به دبیرخانه این کنگره ۵۰۰ اثر ارسال شده که ۳۵۰ اثر آن از داخل و ۱۵۰ اثر از خارج از کشور رسیده است.

وی برگزاری جشن و آیین در نقاط مختلف شهر، اطعام ۱۰ هزار نفری نیازمندان در روزهای پایانی دهه امامت و روز غدیر، مسابقات کتابخوانی، نشست های مجازی، خطبه خوانی غدیر و چندین برنامه دیگر را از عناویم مهم برنامه های دهه امامت و ولایت برشمرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha