جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هورالعظیم

حوزه/ نماینده ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در بازدید از کرخه، گفت: در شرایط خشک‌سالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، محمدرضا فاتحی، نماینده ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، صبح امروز به‌منظور بررسی وضعیت سد کرخه و ارائه تکنیک‌های نوین رهاسازی آب از حوزه آبی کرخه بازدید کرد.

وی در حاشیه این سفر و در بازدید از شهرستان‌ها و روستاهای دچار تنش آبی گفت: در حوزه مدیریت آب نیاز به کار کارشناسی و پرهیز از اقدامات غیراصولی هستیم.

فاتحی گفت: سرمنشأ آنچه بر سر هور آورده‌اند توسعه نامتوازن است و همواره دستگاه‌های سدساز بی‌توجه به معیارهای توسعه پایدار و مصالح ملی و منافع مردم؛ به ساخت‌وساز مغایر با توسعه پرداختند.

در شرایط فعلی "مدیریت الگوی مصرف" بهترین راه کاهش خسارات است

نماینده ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در شرایط خشک‌سالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است و در صورت عدم رعایت الگوی کشت کم‌مصرف، اثرات خشک‌سالی از منظر شدت و تداوم افزایش خواهد یافت.

فاتحی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین اولویت دولت جدید تأمین حقابه تالاب هورالعظیم است و برای احیای این تالاب باید بتوانیم با مدیریت درست آب را به تالاب برسانیم، گفت: وزارت نیرو به‌عنوان مسئول مطالعه و برنامه‌ریزی و کارفرمای اصلی احداث سد در کشور، مقصر این اتفاقات بوده و وزارت نیرو باید درباره تبعات احداث سدهای مختلف در کشور از جمله سد کرخه و محاسبه سود و زیان آن‌ها توضیح دهد.

نماینده ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در پایان با ارج نهادن به مطالبه به‌حق مردم خوزستان گفت: هورالعظیم یادآور حضور بزرگ مردانی چون علی هاشمی و رشادت‌های مردم شریف این منطقه در هشت سال دفاع مقدس است؛ در این راستا یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در دولت سیزدهم، رهاسازی آب در تالاب، تعیین حریم تالاب هورالعظیم با روش‌های نوین در مدیریت آبی کشور است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha