پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حزب راست افراطی سئوتا

حوزه/ حزب راست افراطی سئوتا (VOX) طی اعلام رسمی خود به پادشاهی مراکش اعلام کرد که از این پس حضور امامان جماعت مراکشی در مساجد منطقه خود مختار سئوتا را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سخنگوی تشکیلات حزب راست افراطی منطقه خود مختار سئوتا واقع در کشور اسپانیا، طی اعلام رسمی خود به پادشاهی مراکش تاکید کرد، دیگر حضور و اعزام امام جماعت و مبلغ دینی با تابعیت مراکشی در این منطقه ممکن نخواهد بود و مانع این امر خواهند شد.

حزب راست افراطی منطقه سئوتا معروف به (VOX) واقع در کشور اسپانیا و مرز مراکش، طی ارسال لایحه ای به مجلس ملی اسپانیا خواستار اخراج امامان جماعت و مبلغان دینی مراکشی مقیم در این منطقه و نیز ممانعت از ورود افراد جدید به این منطقه شد و از مجلس اسپانیا خواست تا این افراد را با امامان تعلیم دیده اسپانیایی جایگزین کنند تا دیگر مجبور به تامین مخارج گزاف حضور این مبلغان مراکشی نباشند.

لازم به ذکر است، سِئوتا که در زبان مغربی به آن سِبته می‌گویند، شهری خودمختار وابسته به اسپانیا در ساحل شمالی قاره آفریقا است که تنها با کشور مغرب مرز خاکی دارد؛ به همین جهت یک بُرون ‌بوم اسپانیا به‌شمار می‌رود اما در طول تاریخ همواره کشمکش هایی بر سر حاکمیت ارضی این منطقه بین کشور اسپانیا و پادشاهی مراکش وجود  داشته و دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha