جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: اگر نماز ما اصلاح شود حداقل کارکردش این است که ما را از زشتی‌ها بازمی‌دارد و بالاترین کارکردش نیز، این است که دست و قلب ما را به خداوند متعال می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در آیین عمامه گذاری ۸۰ طلبه حوزه علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: عید سعید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده و روز عید غدیر یکی از چهار روز ممتاز برای روزه گرفتن است که روزه گرفتن در آن معادل با روزه تمام عمر است.

امام جمعه اهواز، بیان کرد: اطعام روز غدیر نیز بسیار ثواب دارد که برای جمع‌کردن بین روزه و اطعام، می‌توانیم در طول روز روزه‌بگیریم و اطعام را در وقت مغرب و عشاء انجام دهیم.

وی  ضمن تبریک به طلابی که در این روز ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف طلاب اقامه‌ دین است و باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد مردم را به دین دعوت کرده و آن را اقامه کند، در ابتدا باید خود را تربیت کند؛ چراکه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً، فَلْیَبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ»، یعنی آن‌که خود را در مرتبه پیشوایی قرار می‌دهد باید پیش از تربیت مردم به تربیت خود اقدام کند.

 امام‌جمعه اهواز، در ادامه ضمن تأکید بر خواندن نماز اول وقت، بیان داشت: لباس روحانیت یعنی لباس اقامه دین، از طرف دیگر خیمه و عمود دین نماز است؛ ازاین‌رو طلاب باید مقید به خواندن نماز اول وقت باشند. اگر ما طلبه‌ها نماز را اول وقت بخوانیم می‌توانیم به خودمان امیدوار شویم اگر نخوانیم باید به طلبه بودنمان شک کنیم. 

وی به بیان خاطره‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی پرداخت و عنوان کرد: عده‌ای از طلاب از آقای قرائتی پرسیدند ما سوار اتوبوس هستیم و هر کاری می‌کنیم راننده برای نماز توقف نمی‌کند! چکار کنیم؟ وی در پاسخ گفته بودند که فرض کنید یک چمدان پر از پول دارین که این چمدان از پنجره اتوبوس به بیرون پرتاب‌شده؛ در این شرایط شما چکار می‌کنید؟ مگر نه این است که زمین و آسمان را به هم می‌دوزید و پا بر زمین می‌کوبید تا راننده توقف کند؟ برای نماز نیز این‌گونه اصرار کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، اذعان داشت: اگر نماز ما اصلاح شود حداقل کارکردش این است که ما را از زشتی‌ها بازمی‌دارد «ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر». و بالاترین کارکردش این است که دست و قلب ما را به خداوند متعال می‌رساند «ان الصلاة معراج المومن».

امام‌جمعه اهواز در پایان گفت: یکی دیگر از مسائلی که طلاب باید به آن مقید باشند، مسئله نظم و پایبند بودن به‌وقت است و مدیران مدارس علمیه باید طلاب مدارس خود را به‌گونه‌ای تربیت کنند که وقت‌شناس باشند و منظم در کلاس‌ها و برنامه‌های مدرسه شرکت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha