جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: یکی از الطاف خداوند متعال به استان خوزستان، وجود طلاب، فضلا و علمای ربانی در بین مردم است، یعنی علمایی که خدمتگزار مردم بوده و همواره مدافع آنها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در آیین عمامه گذاری ۸۰ طلبه حوزه علمیه استان خوزستان، با بیان اینکه "علما" خادم و حامی مردم هستند، اظهارداشت: یکی از الطاف خداوند متعال به استان خوزستان، وجود طلاب، فضلا و علمای ربانی در بین مردم است، یعنی علمایی که خدمتگزار مردم بوده و همواره مدافع آنها هستند. بحمدالله یکی از مناطقی که در آن، طلبه و روحانی زیاد است، کارون و منطقه کوت عبدالله می‌باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری، ضمن تبریک به طلابی که ملبس شدند، گفت: طلاب باید حتماً مقید به نماز اول وقت باشند؛ چراکه یکی از ویژگی‌های علمای ربانی، تقید به نماز اول وقت بوده و هرکس نماز خود را در اول وقت بخواند به مقامات عالیه خواهد رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به بیان خاطراتی از آیت‌الله قاضی و آیت‌الله بهجت(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت‌الله قاضی(ره)، استاد بزرگ اخلاق می‌گفتند: «من ضامنم کسی که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد». همچنین شخصی از آیت‌الله بهجت پرسید؛ آیا شرط رسیدن به مقامات عالیه خواندن نماز اول وقت با حضور قلب است؟ وی در پاسخ گفت: «خیر! به‌هیچ‌وجه! فقط و فقط خواندن نماز اول وقت و تداوم آن و تقید به اوقات نماز-اینکه انسان تقیّد به نماز اول وقت داشته باشد- خودش موجب تکامل نماز انسان خواهد شد و راهگشای مشکلات انسان خواهد شد».

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، بیان داشت: وجود حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در این استان نعمت بزرگی بوده که باید شکر آن را به‌جای آوریم؛ امیدوارم خداوند امثال ایشان را زیاد کرده و همه‌ی ما را در مسیر خدمت به اهل‌بیت قرار دهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha