چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تغییر و جابجایی مدیران در حوزه علمیه امری طبیعی و مرسوم است، گفت: ملاک تصمیم‌گیری در این زمینه تنها مصلحت حوزه علمیه بوده و هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند در این راستا اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه‌ علمیه خراسان، امروز در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی که با محوریت تکریم حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر سابق حوزه استان برگزار شد، حجت‌الاسلام سالاری مکی را از مدیران موفق و پرتلاش حوزه علمیه خراسان توصیف کرد.

وی افزود: با توجه به تجربیات ارزنده و توانمندی‌های حجت‌الاسلام سالاری مکی، از این پس از قابلیت‌های مدیریتی و اجرایی وی در امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خراسان بهره‌مند می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر و جابجایی مدیران در حوزه علمیه امری طبیعی و مرسوم است، تصریح کرد: ملاک تصمیم‌گیری در این زمینه تنها مصلحت حوزه علمیه بوده و هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند در این راستا اثرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به ابلاغ شرح وظایف شورای استانی حوزه علمیه در ۱۶ بند، اظهار کرد: از نظر حوزه مدیریت این ابلاغیه چارچوب کار شورای استانی است؛ اما تدوین طرح اجرایی با خود اعضای شورای استانی می‌باشد.

وی تصریح کرد:  لازم است شورای استانی طرح‌های پنج‌ساله با برش‌های یک‌ساله برای حوزه علمیه استان و منطبق با نیازها و مقتضیات هر استان تدوین شده تا برنامه بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی حوزه با توجه به ویژگی‌ها و نیازها و مقتضیات هر استان طراحی و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و آموزشی از استانی به استان دیگر متفاوت بوده و این موضوع اقتضا می‌کند که در عین برخورداری از چارچوب واحد، هر استان برنامه اجرایی ویژه خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: این برنامه از طرف شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تدوین و در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نهایی سازی و تصویب می‌شود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور حکمی حجت‌الاسلام علی حیدری را به‌ عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    مصلحت حوزه یا خانواده؟!!!