سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در مراسم و مناسبت‌های ما باید اقتضائات زمان کامل رعایت شود و اگر نشود آن مراسم مورد تایید اهل‌بیت(ع) نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم الحرام و عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: در روایات مختلف اهل‌بیت(ع) محبین خود را تشویق کردند برای اینکه دور هم بنشینند و مشورت کنند و امر اهل‌بیت را احیا کنند و این جلسه بدون شک در جوار حرم کریمه اهل بیت برای احیاء امر اهل بیت تشکیل شده است.

وی در خصوص انتخاب شعار امسال برای هیأت‌های مذهبی متذکر شد: شعارها باید با یک نگاه مذهبی و زمان شناسانه انتخاب شود؛ اهل‌بیت علیه‌الاسلام که در مقاطع مختلف با جریان‌های مختلف روبرو بودند در هر موقعیتی بهترین تصمیم نسبت به آن موقعیت را می‌گرفتند و این تصمیمات الگوها و نمونه‌هایی هستند تا ما در موقعیت‌ها و موضع‌گیری‌های از آن‌ها بهره بگیریم.

عضو مجلس خبرگان افزود: در مراسم و مناسبت‌های ما باید اقتضائات زمان کامل رعایت شود و اگر نشود آن مراسم مورد تایید اهل‌بیت(ع) نخواهد بود.

وی در توصیه‌ای به مسئولان استان گفت: تصمیم‌ها باید در استان همراه، همدل و یکصدا باشد تا بتواند اثرگذاری مورد نیاز را به دنبال داشته باشد چراکه حاکمیت هم در این نظام با رأی مردم بر سر کار می‌آید و حاکمیت از مردم جدا نیست.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: ما باید آرای خود را در جایی متمرکز کنیم تا کسی که در رأس نظام قرار می‌گیرد در راه اهداف نظام جمهوری اسلامی و راه امام راحل و شهدا و ایثارگران حرکت کند.

امام جمعه قم گفت: زمانی دولت مشروعیت می‌گیرد که رهبر معظم انقلاب آن را تنفیذ کنند و این جریان هم تاییدی بر اصول نظام اسلامی است.

وی در خصوص تذکر به افراد، هیأت‌ها و مکان‌هایی که در ایام محرم شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: باید با زبان گرم، مهربانی و تذکرات به جا، قوانین را به این افراد تذکر داد و از برخوردهای فیزیکی پرهیز کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام شعبان‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری هیات‌ها در سال ۹۹ و ابراز رضایت از اجرای رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد: ما در قم ۱۱۰ هیأت شاخص و ۱۵۰ مداح جهادی و ۲۰۰ شاعر و ۱۱۰ مسجد منتخب و ۴۰ گروه سرود در بحث عید ولایت و امامت و محرم داریم.

وی گفت: یکی از آیین‌هایی که در طول دوسال اخیر در کشور لطمه دیده است و باید به سرعت احیا شود تکریم سادات در روز عید غدیر است که از سنت‌های دیرین ما ایرانی‌هاست.

حجت‌الاسلام شعبان زاده ادامه داد: برای اولین بار اعضای کانون شاعران آئینی استان با ۱۱۰ شاعر، ۳۰۰ اثر به عشق مولا امیر المومنین سرودند که این آثار منتشر شده ودر اختیار مداحان و وعاظ برای بهرمندی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برای اولین بار امسال ستاد ساماندهی برنامه‌های بانوان استان قم در اداره کل تبلیغات راه اندازی و برای محرم امسال کارگروه‌های مختلفی در استان جهت پیگیری و برنامه‌ریزی و پشتیبانی هیأت‌های مذهبی تشکیل شده است که شامل کارگروه‌های بهداشت و درمان، پشتیبانی، صیانت و جلوگیری از جریانات انحرافی که حرکت‌های عمومی را خدشه‌دار می‌کنند، تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی و رسانه و کمیته محتوایی می‌شود.

در پایان هریک از اعضای ستاد به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha