پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / توزیع چهار هزار بسته لوازم التحریر به نیازمندان توسط جمعیت خدمت رسانی فاطمی ها

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بارها پیامبر اسلام (ص) و امامان بر ضرورت کمک به نیازمندان تاکید کرده‌اند، گفت: کمک به نیازمندان گناهان را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت‌الله محسن فقیهی در مراسم آغاز توزیع چهارهزار بسته لوازم‌التحریر ویژه مناطق محروم و نیازمندان که در مسجد الزهرای قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان اظهار داشت: حاجت‌های انسان انواع مختلفی دارد گاهی نیاز است از لحاظ فرهنگی کمکی صورت بگیرد و گاهی در زمینه اقتصادی و معیشتی نیاز است که به مردم کمک‌رسانی شود.

وی ادامه داد: جامعه در هر کشوری نیازهای مختلفی دارد که باید در مسیر برطرف‌کردن آن ها گام برداریم و در این میان رفع‌حاجت‌ها و نیازهای مردم در اولویت قرار دارد.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که کمک‌کردن به مردم ثواب بسیار بالایی دارد، گفت: در روایت‌ها آمده است که رسول اکرم می‌فرمایند: هر قدمی که برای کمک‌کردن به مسلمانان در ابعاد مختلف برداشته شود به‌اندازه ۷۰ حسنه برای او در نظر گرفته می‌شود و ۷۰ گناه وی بخشیده و محو می‌شود، در واقع این فرمایش حضرت نشان‌دهنده اجر و مزد بالای کمک‌کردن به مردم نزد خداوند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در حدیث دیگری از رسول خدا (ص) آمده است که ایشان می‌فرمایند: خدمت به خلق و مردم باعث پاکی و طهارت انسان از گناهان می‌شود.

وی با بیان این که باید خدمتگزار مردم باشیم، تصریح کرد: نماز و روزه ثواب زیادی دارد اما خدمت به مردم از مقام بالاتری برخوردار است و در این میان هرکسی به‌اندازه توانش به مردم خدمت کند از گناهانش پاک می‌شود.

آیت‌الله فقیهی به خدمات جمعیت فاطمی‌ها  و به اهمیت غدیر و نزدیک بودن این عید بزرگ اشاره کرد و بیان داشت: غدیر نباید فراموش شود و زنده نگه‌داشتن غدیر یک وظیفه عمومی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha