پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ائمه جمعه را حلقه ربط مردم و مسئولین دانست و گفت: ائمه جمعه سخنگوی مردم هستند و باید مشکلات آن ها را با خیرخواهی مطرح و به گوش مسئولین برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، صبح امروز برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه قشم عازم این جزیره شد.

وی در بدو ورود به قشم مورد استقبال مردم، خانواده های شهدا، علما و روحانیون شیعه و سنی و مسئولان شهرستان و منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

برنامه بعدی نماینده ولی فقیه در هرمزگان حضور در گلزار شهدای گمنام جزیره قشم بود که در این برنامه عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام انجام شدهو با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده سپس در مصلای قشم و مراسم معارفه حجت الاسلام علامرضا حاجبی، به عنوان امام جمعه جدید قشم حضور پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی خوب مردم و مسئولان جزیره قشم، اظهارداشت: نماز جمعه محور وحدت و انسجام مسلمانان است و از این بابت بایستی برگزاری آن را به جدیت دنبال کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به نمازهای جمعه جان و روحی دوباره بخشید و امروز که پنجم مرداد ماه است سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تاریخ انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام حاجبی از امروز سکان نهاد امامت جمعه شهرستان قشم را در دست خواهد گرفت که امیدوراریم در این سنگر موفق و منشاء اثر باشند و همگان او را در این امر خطیر یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: امام جمعه سخنگوی مردم است که هم باید رهنمودهای رهبری و مسائل سیاسی و اجتماعی را تببین کند و هم مسائل و مشکلات مردم را بازگو و به گوش مسئولین برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: ائمه جمعه حلقه ارتباطی مردم و مسوولان هستند و باید مشکلات را خیرخواهانه مطرح و خدمات نظام اسلامی را تبیین کنند. 

وی خاطرنشان کرد: فضای وحدت و وفاق شیعه و سنی از سنوات گذشته در قشم حاکم است و نسبت به این جزیره تعلق خاطر داریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان از زحمات حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه سابق تقدیر و تشکر و برای حجت الاسلام حاجبی آرزوی توفیق کرد. 


برپایه این گزارش، طی این آیین حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان قشم معرفی شد. پیش از این حجت‌الاسلام میثم تارم قریب به ۳ سال امامت جمعه این شهرستان را بر عهده داشت که به عنوان امام جمعه جیرفت در استان کرمان منصوب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha