سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نظری منفرد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: در عالم  کتابهای صحیح و غلط وجود دارد ولی علت اینکه ما باید فقط به قرآن اقبال کنیم این است که هیچ باطل و غلطی در این کتاب نیست و به تعبیر قرآن کریم این کتاب «لا رَیْبَ فِیهِ» است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از ترتیل خوانی قرآن کریم به روش تندخوانی «آوای معرفت» با بیان اینکه در عالم  کتابهای صحیح و غلط وجود دارد، ولی علت اینکه ما باید فقط به قرآن اقبال کنیم این است که اولا هیچ باطل و غلطی دراین کتاب نیست و به تعبیر قرآن کریم این کتاب «لا رَیْبَ فِیهِ» است، تصریح کرد: دایره صحت برخی از کتاب های صحیح دیگر چون کتاب های ریاضی، آمار و ... فقط مختص دنیا است، ولی دایره صحت  قرآن کریم دنیا و آخرت بوده و این کتاب از خداوند به معصوم و از معصوم به  ما نازل شده است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: رسول اکرم(ص) در توصیف قرآن کریم می فرماید «قرآن کریم چراغ فروزانی است که هیچ گاه خاموش نمی شود و دریایی است که کسی به پایان و عمقش نمی رسد، ». همچنین در روایات آمده است قرآن کریم چون خورشید و ماه است.

وی ابراز کرد: پاسخ به این سؤال که چرا ما فقط باید به قرآن کریم مراجعه کنیم، این است که قرآن کتاب هدایت بشر بوده و این هدایت شامل هر دو دنیا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: امروز عده ای در دنیا شعار کتاب الله حسبنا می دهند، درحالی که خداوند در سوره مبارک نحل آیه ۴۴ می فرماید ما این ذکر را نازل کردیم، اما این ذکر(قران کریم) بیان کننده می خواهد، که رسول مکرم اسلام در طول حیات خود این رسالت خطیر را انجام دادند، ولی پیامبر اکرم(ص) برای همه مردم بیان نکردند، لذا جانشنین برای خود تعیین کردند که مصداق بارز آن در غدیرخم اتفاق افتاد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: نعمت ولایت را اجر بنهیم؛ ما باید نعمت ولایت را به فرزندان خود انتقال دهیم تا اهل شوند؛ هیچ امانتی بالاتر از ولایت نیست که به ما سپرده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha