پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جمیری

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نقش و جایگاه حوزه های علمیه و سختی هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می کنند، برای عموم مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالکریم جمیری، صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه، اظهار داشت: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه این نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده، حوزه های علمیه بوده اند. 

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نظام اسلامی و اسلام عزیز در عالم نقش آفرینی می کند و تأثیرگذاری دارد. این نظام برخاسته از فرهنگی دینی و اعتقادی که حوزه های علمیه مروج آن بوده اند امروز بر دلها حکومت می کند و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می کند. 

وی بیان کرد: امام عزیز در همین حوزه ها پرورش پیدا کرده اند و همواره این علما بوده اند که از اسلام حفاظت کرده و به نسل های بعد رسانده اند. 

جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر، بیان کرد: در استان بوشهر حوزه های علمیه سابقه طولانی دارند، ولی از زمان ورود حاج آقای صفایی بوشهری کارهای تأثیرگذاری در زمینه توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه صورت گرفته است. به همان نسبت هم که حوزه های علمیه برادران تشکیل شده و طلابی در سطوح عالیه تربیت شده اند، حوزه های علمیه خواهران هم گسترش پیدا کرده اند و نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه برای مرتفع شدن مشکلات و تسهیل فعالیت های حوزه علمیه هر آنچه که در توان داریم انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: باید نقش و جایگاه حوزه های علمیه و سختی هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می کنند برای عموم مردم تبیین شود و همگان از نقش آفرینی و تأثیرگذاری خواهران و برادران طلبه مطلع شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنایع استان برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه های علمیه در سطح استان مشارکت کنند. 

جمیری گفت: با تمام وجود می دانم که کار حوزه های علمیه ضرورت دارد و برای مرتفع شدن مشکلات آنها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha