پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اوای معرفت

حوزه/ مراحل تولید پروژه بزرگ قرآنی «آوای معرفت» نزدیک به ۴۴۰ ساعت ضبط استودیویی با میانگین۲ تا ۴ ساعت در روز بدون وقفه انجام شده و با احتساب زمان ویرایش، کارشناسی و تنظیم، حدود ۱۱۰۰ ساعت زمان صرف شده است تا این کار انجام شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سیدمحسن روضاتی، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی «آوای معرفت» در ایام دهه ولایت، اظهار کرد:  پروژه بزرگ قرآنی «آوای معرف» که به صورت ترتیل خوانی کل قرآن کریم به شکل تندخوانی البته با سبک و شیوه جدید است، با ایده حجت الاسلام خراسانی و در حرم مطهر رضوی شکل گرفت و در همان زمان، محمدرضا حق شناس از اساتید موسسه معرفت و از قاریان برجسته اصفهان برای قرائت آن پیشنهاد شد.

وی افزود: شروع تولید این اثر با ایام فاطمیه ۹۹  و پایان آن با سالروز شهادت امیرمومنان(ع) همزمان بود که در نوع خود قابل توجه است،

روضاتی بیان کرد: پیش از این نیز موسسه معرفت در حوزه قرآنی اثر حائز اهمیتی تحت عنوان یک دوره ۴ جلدی قرآن در شعر پارسی به قلم اسماعیل آذر را چاپ نموده است که در محضر رهبر انقلاب رونمایی شد.

وی با تاکید بر گستردگی همکاری های موسسه معرفت با جامعه های قرآنی، دارالقران ها و حوزه های علمیه، تصریح کرد: در موسسه معرفت ارتباط تنگاتنگی  با علما به ویژه با منبری های برجسته کشوری به لحاظ بهره مندی از ارشادها و مواعظ آنها وجود دارد، لذا براساس ارتباط با مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، پروژه ضبط و تولید بزرگ قرآنی آوای معرفت شروع شد.

وی اضافه کرد: علی رغم پیچیدگی و سختی های تولید این اثر فاخر که برای اولین بار به این سبک و شیوه تهیه می شد. این کار با همت دسته جمعی خادمان قرآن در مدت ۳ ماه تولید، تنظیم و آماده رونمایی شد تا با توجه به ایام دهه امامت و ولایت و عید الله اکبر غدیرخم، پس از رونمایی این اثر، جهت بهره مندی عموم مردم به صورت کاملا رایگان روی درگاه های وب سایت موسسه معرفت قرار گیرد .

روضاتی به آدرس وبگاه و شبکه های اجتماعی مرتبط با موسسه معرفت اشاره کرد و گفت: درگاه های وب سایت به نشانی اینترنتی avayemarefat.ir  و شبکه های اجتماعی آوای معرفت و موسسه معرفت به نشانی Khm۱۴.ir در دسترس علاقمندان به قرآن کریم برای استفاده از تولیدات موسسه معرفت خاصه ترتیل خوانی کل قرآن کریم به شکل تند خوانی همراه با آواهای ایرانی- فارسی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک نیز تلاوت آوای معرفت به عنوان یکی از آیتم ها، به اپلیکیشن قرآنی موسسه معرفت اضافه می شود و علاوه برآن داستان ها و قصه های قرآنی، تفسیرهای کوچک قرآنی، ادعیه قرآنی و زیارات نیز در بروزرسانی های این اَپ کاربردی به صورت رایگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

روضاتی، یکی از دغدغه های موسسه معرفت اصفهان را دسترسی سهل این تلاوت برای عموم و نوجوانان و جوانان بیان کرد و ادامه داد: پس از رونمایی از این اثر فاخر، امیدوار هستیم با همکاری کارشناسان قرآنی، مذهبی و جامعه قرآنی، دارالقران ها و مرکز خدمات رایانه ای حوزه های علمیه اصفهان به کامل شدن این اَپ کاربردی کمک شود تا برای مسلمانان و شیعیان داخل و خارج  مثمر ثمر واقع گردد.

وی در پایان تاکید کرد: مراحل تولید این کار نزدیک به ۴۴۰ ساعت ضبط استودیویی با میانگین۲ تا ۴ ساعت در روز بدون وقفه انجام شده و با احتساب زمان ویرایش، کارشناسی و تنظیم، حدود ۱۱۰۰ ساعت زمان صرف شده است تا این کار جمع گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha