شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
"حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رهبر جنبش حق بحرین

حوزه/ "علی مشیمع" فعال بحرینی از وضعیت سلامت "حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رهبر جنبش حق بحرین، به شدّت ابراز نگرانی کرد و گفت: بار دیگر وضعیت وی به شدّت وخیم شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "علی مشیمع" فعال بحرینی از وضعیت سلامت "حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رهبر جنبش حق بحرین، به شدّت ابراز نگرانی کرد و گفت: بار دیگر وضعیت سلامت مشیمع به شدّت وخیم شده و به بخش اورژانس بیمارستان نظامی منتقل شده است.

وی در صفحه توئیتر خود با اشاره به اینکه پدرش بعد از ۶ ساعت به زندان بازگردانده شد، افزود: این بار دوم است که در بخش اورژانس به او دستگاه تنفس مصنوعی وصل می کنند و دلیل اصلی این وخامت سلامت مشخص نیست.

علی مشیمع ادامه داد: پدرم از افزایش مستمر فشار خون و قند خون رنج می برد و باید روزانه چهار واکسن انسولین تزریق کند و از قرص های دارویی استفاده کند. او بیش از ۷ ماه است که برای معاینه بیماری سرطان منتظر نوبت است.

وی بیان داشت: حسن مشیمع بیش از ۴ سال است که مشکل شنوایی دارد و هنوز درمان نشده و علاوه بر آن به تعدادی بیماری های مزمن مبتلاست و عوارض جدید و خطرناکی در وضعیت سلامت وی به وجود آمده است.

مقامات بحرینی پیشتر قول داده بودند که پدرم را به متخصص قلب نشان دهند، امّا این کار را نکردند

این فعّال بحرینی به نقل از پدرش، گفت: "کادر درمانی زندان گمان می کنند که من سکته کردم. بعد از انجام برخی معاینات به نتیجه مشخصی نمی رسند. آنها قول دادند که ظرف چند روز من را به یک متخصص قلب نشان دهند".

وی در همین رابطه گفت: آنها پیشتر هم قول داده بودند که پدرم را به متخصص قلب نشان دهند، امّا این کار را نکردند و منجر به وخامت دوباره وضعیت سلامت وی شد.

حسن مشیمع از بیماری های مزمنی مثل سرطان، قند خون و افزایش فشار خون رنج می برد

شایان ذکر است که "حسن مشیمع" دبیرکل جنبش آزادی و دموکراسی (حق) در بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهامی در خصوص آزادی بیان در زندان به سر می برد. مشیمع در قضیه مربوط به رهبران انقلاب بحرین به حبس ابد محکوم شد و اکنون از بیماری های مزمنی مثل سرطان، قند خون و افزایش فشار خون رنج می برد و این بیماری ها نیازمند مراقبت بهداشتی مستمر و انجام معاینه های دوره ای و منظم است.

حسن مشیمع در آخرین واکنش به محرومیتش از درمان، تعامل مقامات رژیم آل خلیفه با وی را "مرگ تدریجی" دانست و در تماس خود در آغاز ماه جاری گفته بود، ۶ ماه است که در پی مشکلات پزشکی درمان نشده است و من پیر شده ام و بیماری ها متراکم می شود و این یعنی مرگ.

نگرانی شدید سازمان عفو بین الملل از وضعیت سلامت مشیمع

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل در خصوص وضعیت سلامت حسن مشیمع دبیرکل جنبش حق و محرومیت وی از دریافت درمان، به شدّت ابراز نگرانی کرد و گفت: در نتیجه افزایش فشار خون، عوارض خطرناکی در سلامت مشیمع ظاهر شده است و وی از درمان محروم می باشد.

این سازمان کمپینی را با عنوان "آزادی حسن مشیمع" برای حمایت از مشیمع تشکیل داد و از مقامات بحرین خواست او را به خاطر وضعیت سلامتش آزاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    یا مطلق الأساری
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    خلصه الله من السجن عزیزا عاجلا