جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به وظیفه‌ی دانشگاه‌ها در هدایت جامعه، گفتند: آموزش‌های دانشگاه‌ها باید زمینه هدایت مردم را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با سرپرست، معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون آموزشی و پژوهشی و تنی چند از مدیران دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران این دانشگاه، اظهار داشتند: این دانشگاه مسیر خوبی را شروع کرده است و باید در این راه خداپسندانه استقامت داشته باشند.

ایشان، به مفهوم علت محدثه و علت مبقیه اشاره کرده و اظهار داشتند: ادامه یک راه و نگهداشت یک امر در راه صحیح که همان علت مبقیه است بسیار دشوارتر از آغاز آن کار یا علت محدثه است، و بر همین اساس ادامه فعالیت‌های دانشگاه در راه صحیح بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از تاسیس این دانشگاه است.

معظم له، نگهداری تقوای دختران دانشجو از نظر عفاف، حجاب و مسائل اخلاقی را از مصادیق علت مبقیه دانسته و توصیه کردند: تربیت دانشجویان دختر در این دانشگاه به نحوی صورت پذیرد که هر کدام در آینده صاحب کمالاتی شوند تا بتوانند دیگران را تربیت کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از مجموعه مدیریتی دانشگاه حضرت معصومه (س) خواست کیفیت برنامه ریزی‌های آنان به شکلی باشد که ضمن بهره مندی مردم از این مجموعه، موجبات هدایت مردم را فراهم نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha