پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سعیدی در دیدار ائمه جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم نماز جمعه را تبلور تولی و تبری دانست و گفت: ما باید از دشمنان خدا دوری جسته و به دنبال نزدیک شدن به یاران الهی باشیم، امروز جمهوری اسلامی هم درحال اجرایی کردن این اصل مهم است.‏

به گزارش خبرگزاری حوزه  آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در دیدار با ائمه جمعه استان که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) در پرتو رفتارها و تصمیم‌گیری‌های‌خود به ما درس می‌دهند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بنده خدا باشیم باید به عهدهای خود وفا کنیم و این امر هم باید بر اساس رسیدن به رضای خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال معامله با خداوند هستیم و از هیچ کسی توقع تشکر نداریم، گفت: ما روز عید غدیر به اهل‌بیت(ع) تمسک می‌جوییم و این تمسک حرف و نماد نیست بلکه یک فعل است و باید نمود برونی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه غدیر حامی تولی و تبری است، خاطرنشان کرد: یا ما متمسک هستیم یا اگر نیستیم باید تلاش کنیم تا به اهل‌بیت (ع) متمسک شویم و به دنبال نزدیک شدن به این بزرگواران و دور شدن از دشمنان ایشان باشیم.

وی نماز جمعه را تبلور تولی و تبری دانست و ادامه داد: ما باید از دشمنان خدا دوری جسته و به دنبال نزدیک شدن به یاران الهی باشیم، امروز جمهوری اسلامی هم درحال اجرایی کردن این اصل مهم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: اولین کاری که پیامبر در هنگام آغاز حکومت اسلامی در مدینه انجام دادند، اقامه نماز جمعه بود و منافقان هم که می‌دیدند نماز جمعه رابطه میان مردم و حکومت را منسجم‌تر می‌کند همیشه مخالف این تریبون بودند.

وی افزود: در انقلاب ما هم امام خمینی(ره) طالقانی را مامور اقامه نماز جمعه کردند و این سید بزرگوار مورد هدف مخالفان قرار گرفتند و اکنون هم دشمنان به دنبال از بین بردن این تریبون هستند درحالی‌که این نمازها باید همیشه باشد ما اگه بی‌توجه باشیم دشمن می‌خواهد حرم‌ها را هم از ما بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha