جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سفر حجت الاسلام والمسلمین غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه به سمنان

حوزه/ نماز جمعه پردیسان با حضور علما، طلاب و مردم فهمیم این منطقه از با کیفیت ترین نماز جمعه ها است، ولی این مسئله ما را نباید از برنامه های جذاب برای حضور بیشتر مردم غافل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری با تبریک عید غدیر خم و عید ولایت به جایگاه نماز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران و روایات اشاره کرد و گفت: نماز جمعه آن قدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتی قبل از انقلاب در نقاطی از کشور مانند همین شهر قم به وسیله مرحوم حضرت آیت الله اراکی، در مسجد امام حسن عسکری(ع) اقامه می شد.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم، افزود: اگر چه در آن زمان مردم حضور حداکثری در مصلی و نماز جمعه نداشتند، ولی به مرور زمان در سال ۵۸ این جایگاه برای مردم بسیار ویژه و هفته به هفته این حضور با شکوه تر و چشم گیر تر  شد.

قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: اما نماز جمعه تهران در سال ۵۸ به وسیله امام راحل و با انتصاب مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه شهر تهران رسمیت پیدا کرد.

وی بیان داشت: اگر چه برگزاری نماز جمعه در این ۴۲ سال با فراز و نشیب و افت و خیزهایی همراه بوده، ولی تاکنون ادامه داشته است، چرا که اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای در مسائل سیاسی، اجتماعی و... برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که اقامه نماز جمعه برای کشور و نظام جمهوری اسلامی برکات زیادی داشته، اظهار امیدواری کرد: امید است این حضور با برنامه های جذاب تر چشم گیر تر شود.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: از جمله کارهایی که در مورد اهمیت و برکت نماز جمعه لازم است، انجام گیرد، نقش اقامه نماز جمعه در خنثی سازی برنامه و فتنه های پیچیده دشمن و در زمان انقلاب و دفاع مقدس و قرائت روایات متعدد در مورد شرکت در نماز جمعه، ثواب حضور، ثواب اقامه نماز و ... است.

قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه سابق این شهر تقدیر و تشکر و اظهار داشت: در شرایط جدید باید بر ارتقاء نماز جمعه افزود تا حضور مردم در نماز جمعه با شکوه تر شود.

وی بیان داشت: نماز جمعه پردیسان با حضور علما، طلاب و مردم فهمیم این منطقه از با کیفیت ترین نماز جمعه ها است، ولی این مسئله ما را نباید از برنامه های جذاب برای حضور بیشتر مردم غافل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha