جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیین عمامه گذاری ۹ نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه و همچنین حجج ‌اسلام‌والمسلمین «سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان»،«محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری»، «مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان»، و حجج‌اسلام «قاسم خضیراوی، امام‌جمعه شهرستان کارون»، «محمد دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان»، «مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان» و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خوزستان، در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد، مداح و شاعر اهل‌بیت با سودن اشعار ولایی در مدح امیرالمؤمنین(ع) مجلس را به فیض رساندند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، اظهار داشت: سنت تعمیم در عید سعید غدیر یکی از سنت‌های حسنه حوزه‌های علمیه شیعه بوده و این حوزه‌ها هرساله تعدادی از طلاب خود را در روز عید غدیر معمم می‌کنند به این مناسبت که  پیامبر مکرم اسلام در روز غدیر عمامه‌ی خود را از سر برداشته و بر سر امیرالمؤمنین(ع) قرار داده و به همگان اعلام کردن که امیرالمؤمنین جانشین ایشان است.

وی در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد مدرسه علمیه الغدیر که زیر نظر وی اداره می‌شود پرداخت و عنوان داشت: یکی از سنت‌های حسنه‌ مدرسه علمیه الغدیر این است که در طول ۱۲ ماه سال فقط یک ماه در تابستان تعطیل بوده و در مابقی ماه‌ها برنامه‌های آموزشی برقرار است؛ لذا در طی ۸ سال طلاب این مدرسه پایه ده را به اتمام رساندند و مجموع مدرسه ۲ سال جهش پیداکرده است.

در بخش پایانی این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار داشت: مدرسه علمیه الغدیر یکی از مدارس علمیه ممتاز و موفق استان خوزستان بوده و تمامی استاندارهایی که باید یک مدرسه علمیه داشته باشد را دارا است.

وی در ادامه گفت: مدارس علمیه اردوگاه امام زمان بوده و اگر این مدارس علمیه در استان خوزستان وجود نداشت، دشمنان اسلام دنیا و آخرت مردم خوزستان را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ۹ نفر از طلاب مدارس علمیه الغدیر و حیدر کرار اهواز و مدرسه علمیه امیرالمؤمنین شهرستان کارون به دستان آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد معمم شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha