پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صحن امام هادی(ع) حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ هم‌زمان با عید غیدیر ویژه برنامه «من بچه شیعه هستم» به مدت سه روز برای دختران ۸ تا ۱۲ سال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت محدود در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس با برگزاری ویژه برنامه حلقه‌های شادی و بازی « من بچه شیعه هستم» به استقبال عید غدیر برای کودکان و نوجوانان دختر می‌رود.

کارشناسان رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با برگزاری این ویژه برنامه، گامی موثر و راهبردی در انتقال پیام غدیر برای نسل امروز برداشته و در مدت سه روز ابعاد مختلف واقعه غدیر، اهمیت غدیر در اسلام، ابعاد شخصیتی حضرت امیر (علیه‌السلام) نسبت به دیگر صحابه، جایگاه امام در جامعه اسلامی و وظایف و رسالت کودکان و نوجوان در زمینه ترویج فرهنگ غدیر را برای دختران ۸ تا ۱۲ سال تبیین و تشریح می کنند.

این حلقه های معارفی به مدت سه روز از روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه تا روز جمعه ۸ مرداد ماه به صورت محدود و همراه با رعایت دستور العمل های بهداشتی در مهد کریمه واقع در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها دنبال خواهد شد.

حلقه شادی و بازی « من بچه شیعه هستم» صبح ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۸تا ۲۰:۳۰ با حضور کارشناسان عرصه تربیت دینی کودک و خادمان رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اجرا می شود.

همچنین از آنجایی که پیام غدیر پیامی برای تمامی نسل های بشری است و شناخت ابعاد واقعه غدیر مهم‌ترین و موثرترین نقش را در افزایش اعتقادات دینی کودکان و نوجوانان در زمینه واقعه غدیر دارد؛ بنابراین استفاده از روش بازی برای انتقال مفاهیم دینی واقعه غدیر در میان کودکان و نوجوان به ویژه دختران به عنوان مربیان نسل آینده می تواند مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با شبهات دینی وارد شده از سوی دشمنان ولایت به واقعه غدیر باشد.

اضافه بر این در این حلقه شادی و بازی از سوی کارشناسان امور فرهنگی خواهران به پرسش های دینی دختران در خصوص ابعاد مختلف واقعه غدیر و شخصیت امام علی (علیه‌السلام) پاسخ داده خواهد شد.

برگزاری محفل پرده خوانی واقعه غدیر، برگزاری مسابقات مختلف با محوریت غدیر، پاسخ به پرسش های دختران شرکت کننده در ویژه برنامه، معرفی کتاب و برگزاری مسابقات شادی از مهم‌ترین برنامه‌هایی خواهد بود که در این حلقه معارفی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، همراه داشتن ماسک برای حضور در این برنامه الزامی است و این ویژه برنامه با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی انجام خواهد شد، همچنین امور فرهنگی خواهران برای بانوان و دختران کودک و نوجوان همزمان با ایام ماه ذی الحجه برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی در نظر گرفته است تا بانوان و دختران کودک و نوجوان در سرتاسر ایران اسلامی بتوانند در برنامه‌های غدیر آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بدون محدودیت مکانی شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha