شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / عمامه گذاری طلاب آذربایجان شرقی در روز عید غدیر خم

حوزه/ همزمان با عید غدیر خم، ۲۰ طلبه مدارس علمیه طالبیه، سفیران هدایت، حضرت ولی‌عصر(عج)، صادقیه تبریز و امام خمینی(ره) شبستر معمم شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، همزمان با عید سعید غدیر، مراسم عمامه گذاری طلاب آذربایجان شرقی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و سایر مسئولان استانی، در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

در ابتدایی مراسم، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم، گزارشی از مراحل تلبس طلاب ارائه داد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: لباس روحانیت، نماد مقدس دین است و مهم ترین وظیفه طلاب، حفظ و صیانت از شان و جایگاه روحانیت است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه بر ارتقای سواد علمی و دینی طلاب تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش های جهادی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه طلاب باید برای حفظ جایگاه روحانیت اهتمام جدی داشته باشند، افزود: رمز موفقیت روحانیت در همین است که زی طلبگی را رعایت کنند و آن چیزی که به مردم می گویند را خودشان عمل کنند.

برنامه مولودی‌خانی، تواشیح و انتشار ویژه‌نامه فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، ۲۰ طلبه مدارس علمیه طالبیه، سفیران هدایت، حضرت ولی‌عصر(عج) و صادقیه تبریز، امام خمینی(ره) شبستر معمم شدند. طلاب واجد شرایط با توجه به آئین نامه تلبس، پس از گذراندن کارگاه تجوید، آداب طلبگی، اخلاق و زی طلبگی، بایدها و نبایدهای لباس مقدس روحانیت و مصاحبه، مجوز تلبس را اخذ کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha