جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غذای تبرکی

حوزه/دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم گفت: به همت خیرین و خادمیاران کانون های تخصصی و عمومی ، ۱۰ هزار پرس غذای متبرک رضوی به مناسبت فرا رسیدن روز عید سعید غدیرخم بین محرومین و نیازمندان استان قم توزیع می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه ای  در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: باهمت خادمیاران رضوی استان قم با طبخ و توزیع ۱۰ هزار غذای  متبرک رضوی  در روز عید غدیر خم از غذای علوی با طمع رضوی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: درباره جایگاه و اهمیت عید غدیر، همین بس که رهبر معظم انقلاب این عید را "عید الله‌الاکبر" نامیده‌اند و زنده نگه داشتن آن را، زنده نگه داشتن اسلام توصیف کرده‌اند.

یکی از سنت‌های حسنه عید سعید غدیر، اطعام مومنان و نیازمندان است که همه بزرگان و ائمه اطهار(ع) به آن اشاره داشته‌اند، از آن جمله، کلام نورانی امام رضا(ع) است که فرموده‌اند "هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیاء و صدیقین غذا داده باشد".

شایان ذکر است: به همین مناسبت، با تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان قم ، محرومین و نیازمندان استان از غذای متبرک عیدانه بهره‌مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha